Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-09-15
"Nie jestem osobą, która kupczy..."

W mediach łatwo wpaść w pułapkę zaprzeczeń. Nawet proste zaprzeczenie utrwala treść zarzutu przez jego powtórzenie.

Negatyw utrwala podstawową treść przekazu. Zaprzeczenie w odpowiedzi jest też sygnałem przejścia do defensywy.

Pozytywna odpowiedź pokazuje kim jesteś i za czym się opowiadasz. Być może nie tego oczekuje reporter, ale nikt nie może zmusić Ciebie do powiedzenia czegoś, co jest sprzeczne z Twoim interesem.

Media Gapa działa...

Oto przykłady z ostatnich czterech tygodni:

1. "Ja nie jestem osobą, która kupczy, czy się sprzedaje, więc jest to kłamstwo ewidentne." - Beata Kempa, posłanka Solidarnej Polski, o pogłoskach, że wróci do PiS. TOK FM, 15.09.2012.

2. "Przekazy dnia potwierdzają profesjonalizm PO. To nie jest nic zdrożnego." - Grzegorz Schetyna, poseł PO. TVP Info, 13.09.2012.

3. "Po historii z OLT Express nie zastanawiałem się nad dymisją. Staram się kompetentnie i cierpliwie tłumaczyć opozycji tę sprawę." - Sławomir Nowak, minister transportu. RMF "Kontrwywiad", 12.09.2012.

4. "Polska nie jest źródłem kryzysu, nie jest cząstką europejskiego kłopotu." - prezydent Bronisław Komorowski na XXII Forum Ekonomicznym w Krynicy. 4.09.2012.

5. "To nie była akcja promocyjna. [...] Nikt z nas nie uczestniczył w jakiejś reklamie. [...] Nie wydaje mi się, żeby było w tym coś nagannego, w sensie etyki zawodowej." - Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, o swoim udziale w otwarciu nowego terminala na lotnisku im. L.Wałęsy w grudniu 2011. TVN24, 31.08.2012.

6. "Nie dajmy sobie wmówić, że nasza dzisiejsza Polska jest błędem." - premier Donald Tusk w debacie sejmowej w sprawie Amber Gold. 30.08.2012.

7. "Nie jestem, nie byłem i nie będę kuzynem Marcina Plichty." - Tomasz Arabski, szef kancelarii premiera Donalda Tuska. Dziennik Bałtycki, 15.08.2012.

Media Gapa to osoba, która zapomina, że powtarzanie w mediach fałszywych, negatywnych i niesprawiedliwych oskarżeń, komentarzy i spekulacji zwiększa ryzyko wprowadzenia ich do debaty publicznej oraz zmniejsza kontrolę nad tym co się o niej mówi, jak się ją postrzega i jak to wpływa na jej reputację.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.00 MediaGapa - ocena artykułu: 3.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarz Dziennikarze Relacje Reporter Reporterzy Gazeta Rzecznik Komunikacja Relations Kaczyński Agencje Klient Problem Polska Klienci Praktycy Prawda PRACOWNICY Informacja Firma Wywiad Szef Pressence Tusk Twitter Media Internet Google Public Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
2. 6:0, czyli sześć mitów kampanii prezydenckiej
3. Casanova, polityk i kataryniarz... Czy PR ich potrzebuje?
4. Firmowa twarz prezesa
5. 10 niezmiennych praw video w Internecie
6. Pinokio, czyli jak poprawić życiorys
7. Interesy w restauracji
8. Jak przeżyć nalot mediów
9. Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?
10. PR jak... uczciwość
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl