Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-03-15
"10 tematów do debaty o polskim public relations"

10 tematów do debaty o polskim public relations

Wyobraźmy sobie przez chwilę, że są jakieś tematy, co do których polscy praktycy public relations mogą dojść do porozumienia.

Załóżmy, że możliwa jest Wielka Branżowa Debata – taki "okrągły stół PR".

Spotkanie jest transmitowane w głównych kanałach telewizji w czasie najwyższej oglądalności. Dyskusję moderują najbardziej niezależni i obiektywni dziennikarze... Albo jeszcze lepiej – prowadzą ją Monika Olejnik, Tomasz Lis i – żeby nie zabrakło emocji – Katarzyna Kolenda-Zaleska.

Przy jednym stole o najważniejszych problemach polskiego PR dyskutuje siedmiu najmądrzejszych ekspertów public relations.

Jak wyglądałaby ta dyskusja? Jakie wywołałaby emocje? Kim byłaby ta wspaniała siódemka?

Czy uczestnicy debaty mówiliby prostym językiem? Jakie byłyby ich trzy kluczowe komunikaty? Jak często pojawiałyby się w wypowiedziach nazwy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR) i Związku Firm Public Relations (ZFPR)?

W której minucie doszłoby do pierwszej sprzeczki? Jakie byłoby najbrzydsze słowo? A może z ust płynąłby sam miód? I sprawa najważniejsza: o czym by dyskutowali?

Oto moje propozycje tematów:

1. Czy kiedykolwiek pojawi się standard pomiaru efektów PR i jak będzie wprowadzony w życie?

2. Co zrobić, żeby głos praktyka PR zawsze był uwzględniany w dyskusji o firmowej strategii?

3. Kto ma zajmować się w firmie mediami społecznościowymi: public relations czy marketing?

4. Kiedy ekspert PR powinien występować w roli rzecznika firmy: zawsze, nigdy, czasem?

5. Czy video zastąpi informacje prasowe?

6. Jak zapracować na szacunek mediów?

7. Skąd biorą się nieporozumienia w relacjach pomiędzy agencjami public relations i ich klientami?

8. Czy uczelnie zapewniają studentom PR zdobycie odpowiednich kwalifikacji?

9. Dlaczego absolwenci studiów PR w większości nie potrafią dobrze pisać i opowiadać historii?

10. Jak burzyć bariery w firmie pomiędzy działami public relations, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i marketingu?

Jaki temat proponujesz dodać do tej listy? Co z niej wyrzucić? Kto powinien zasiąść do debaty o polskim PR? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Anna Miotk 2012-03-16
Odpowiadając na pytanie nr 1 - nad standardami mierzenia PR pracuje organizacja, do której jako Newspoint należymy - AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communication). W tej chwili trwa dość intensywna wewnętrzna debata, jak tylko sformułujemy jednoznaczne stanowisko, będziemy je upubliczniać. Dyskutujemy również nad sposobami jego wprowadzenia. Tych standardów musi być jednak kilka, a nie jeden. Zapewniam, że na pewno nie pojawi się jedna uniwersalna technika czy też metoda - mierzenie PR to badanie ewaluacyjne i to jest powodem, że każdorazowo musimy dobrać zestaw metod i technik badawczych dla konkretnego programu.
Bogusław Feliszek 2012-03-16
Dziękuję za informację. Rozumiem, że nie będzie jednej uniwersalnej metody pomiaru, ale można liczyć na zestaw standardowych metod. Zobaczymy jak przyjmie je branża PR. Bo - jak obserwuję - w polskim PR bardziej liczy się to kto mówi, a nie CO mówi.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Media Gapa Wywiad Prawda Problem Rzecznik Klient Szef Relacje Relations Pressence Tusk Public Reporterzy Praktycy Twitter Dziennikarz Google Gazeta Firma Agencje Informacja Kaczyński Dziennikarze Internet Reporter Polska Komunikacja PRACOWNICY



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
2. 6:0, czyli sześć mitów kampanii prezydenckiej
3. Casanova, polityk i kataryniarz... Czy PR ich potrzebuje?
4. Interesy w restauracji
5. 10 niezmiennych praw video w Internecie
6. Pinokio, czyli jak poprawić życiorys
7. Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?
8. PR jak... uczciwość
9. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
10. Firmowa twarz prezesa
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl