Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-05-19
"Milczący partner"

Milczący partner

Znajomy został dyrektorem w ważnym urzędzie. Kiedy spotkaliśmy się po dwóch miesiącach pogratulowałem mu i poprosiłem o wizytówkę. "Jeszcze nie wydrukowali. Wiesz jak to jest w państwowych instytucjach," powiedział zmieszany. Wiem i ... nie rozumiem.

Trudno jest przecenić wagę wyglądu i wizerunku w czasie pierwszego spotkania. To właśnie wtedy tworzy się pierwsze wrażenie i opinia nowego klienta o Tobie i Twojej organizacji.

Na tym etapie znajomości Twoim zadaniem jest stworzenie jak najlepszego wrażenia i dostarczenie podstawowych informacji, do których klient może odwołać się w przyszłości. Esencja tych informacji jest na wizytówce.

Poniższa lista na pewno zainspiruje Ciebie do nowych pomysłów.

Nazwa organizacji

1. Czy nazwa Twojej organizacji mówi klientom kim jesteś i czym się zajmujesz?

2. Czy dodajesz do nazwy firmy krótkie hasło marketingowe o tym, co robisz?

3. Jakiego rodzaju "nazwy" mają główne firmy konkurencyjne?

Wizerunek - druki firmowe i witryna WWW

1. Czy druki firmowe odzwierciedlają to, co chcesz osiągnąć w tym roku?

2. Ile lat temu powstało Twoje logo i wzory druków firmowych - 2, 5, 10 lat temu?

3. Czy na drukach firmowych są adresy e-mail i witryny WWW?

4. Ile kolorów mają druki firmowe i logo?

5. Czy pracownicy mają imienne wizytówki?

6. Czy wiesz, że koszt druku kolorowego znacznie się obniżył?

7. Gdybyś planował zmianę logo i druków firmowych, czy wiesz komu to zlecić?

8. Czy zeskanowałeś szablony druków firmowych do Twojego komputera?

9. Jeżeli masz witrynę WWW, czy jej kompozycja graficzna jest zgodna z wzorami druków firmowych?

10. Czy na witrynie WWW są podane dane kontaktowe takie jak na drukach firmowych?

11. Czy wysyłając listy elektroniczne umieszczasz w sygnaturze dane kontaktowe i aktualne hasło marketingowe?

Wizerunek publiczny

1. Czy pracownik recepcji/centrali telefonicznej odbierając telefony wyraźnie podaje nazwę Twojej organizacji?

2. Czy wystrój recepcji i budynku jest zgodny z wizerunkiem organizacji?

3. Jakie wrażenie robią osoby, które reprezentują organizację przed opinią publiczną?

4. Czy informacje o organizacji w książkach telefonicznych i katalogach branżowych są aktualne?

Konkluzja

Twój wizerunek graficzny – na przykład na drukach firmowych – jest podstawowym i najbardziej efektywnym środkiem komunikacji z klientami i tworzenia pozytywnego wrażenia. Obraz jaki tworzysz i utrwalasz jest Twoim milczącym partnerem – milczącym i dużo mówiącym.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence PRACOWNICY Public Klienci Problem Gazeta Relations Tusk Polska Twitter Informacja Internet Dziennikarze Relacje Dziennikarz Gapa Szef Rzecznik Agencje Media Praktycy Komunikacja Firma Prawda Wywiad Reporterzy Google Reporter Klient Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl