Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-06-24
"Prawy sierpowy czyli jak wygrać publiczną debatę"

Prawy sierpowy czyli jak wygrać publiczną debatę

Uwielbiam publiczne debaty. Jestem naprawdę dobry. Nie wierzysz? Zapytaj moich znajomych. Potrafię wygrać w każdej dyskusji z każdym przeciwnikiem na każdy temat.

Dziennikarze dobrze o tym wiedzą i obchodzą mnie szerokim łukiem. W dowód uznania już mnie nawet nie zapraszają do studia. Po co? Wiadomo, że jestem nie do pokonania.

Też możesz taki być. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z moimi radami.

I. Wypij alkohol.

Powiedzmy, że jesteś na przyjęciu, na którym jakiś mądrala zaczyna popisywać się wiedzą o polityce fiskalnej w Mongolii – sam nie masz o tym bladego pojęcia.

Jeśli popijasz grzecznie sok pomarańczowy, na pewno zabraknie Ci odwagi, żeby przyznać się do swej ignorancji. Ale po kilku piwach poprawionych wódką, z pewnością będziesz w stanie przedstawić kilka MOCNYCH argumentów podważających tezy mądrali. Będziesz dyskutować z pasją, może nawet przestawisz kilka mebli.

II. Wymyślaj liczby.

Zostańmy przy mongolskich podatkach. Twoja teza: Mongołowie są za nisko opłacani. Uzasadnienie: Twoja płaca jest zbliżona do średniego wynagrodzenia w Mongolii.

Wiesz, że nie możesz powiedzieć: "Uważam, że Mongołowie za mało zarabiają." Mówisz więc: "Mongoł przeciętnie zarabia rocznie w przeliczeniu na złotówki 1487 złotych 37 groszy, to znaczy 843 złote 12 groszy poniżej minimum socjalnego."

Uwaga: Zawsze podawaj dokładne liczby.

Kiedy oponent zapyta skąd masz te informacje, powiedz: "To są ogólnie dostępne dane z raportu dra Roberta Nowaka opublikowane w Kwartalniku Ekonomicznym 9 maja 2011 roku. Nie czytał pan tego? Wielka szkoda." Rzuć to takim tonem jakbyś chciał powiedzieć: "Nie wiem jak często myjesz zęby, ale widać, że dentysty dawno nie widziałeś."

III. Używaj bezsensownych, ale robiących dobre wrażenie sformułowań.

Naucz się na pamięć:

1. "Nie chciałbym być źle zrozumiany..."

2. "Quasi..."

3. "Może powiem to w inny sposób..."

4. "Vis-a-vis..."

5. "Krótko mówiąc..."

6. "Aczkolwiek..."

7. "Per se..."

Oto jak zastosować tę metodę w praktyce. Powiedzmy, że chcesz powiedzieć: "Mongołowie chcieliby jeść obiady z deserem, ale nie mają na to pieniędzy." Tak się nie wygrywa debat w telewizji. Trzeba to robić INACZEJ: "Nie chciałbym być quasi źle zrozumiany. Może powiem to w inny sposób. Jeśli chodzi o desery vis-a-vis obiadów – krótko mówiąc – Mongołowie zasługują aczkolwiek na większe zarobki per se." Tylko głupiec nie zgodzi się z taką argumentacją.

IV. Używaj przypadkowych ripost.

Potrzebujesz kilku "dyżurnych" ripost do obalenia słusznych zarzutów adwersarzy. Oto najlepsze:

1. "Pan nie rozumie o co mi chodzi."

2. "Nie wiem dlaczego pan unika jasnej odpowiedzi."

3. "Nie można tak manipulować słowami."

Nie zapominaj oczywiście klasycznego zarzutu: "Nie można tak tego upraszczać."

Oto praktyczne zastosowanie:

Ty: "Jak powiedział Józef Piłsudski w 1937 roku..."

Twój oponent: "Piłsudski zmarł w 1935 roku."

Ty: "Pan nie rozumie o co mi chodzi."

Ty: "Dlaczego Egipcjanie jak większość europejczyków..."

Twój oponent: "Egipt jest w Afryce."

Ty: "Nie wiem dlaczego pan unika jasnej odpowiedzi."

V. Porównaj oponenta do Adolfa Hitlera lub Józefa Stalina.

To "deska ostatniego ratunku" – kiedy oponent zdobywa w debacie zdecydowaną przewagę i sam czujesz, że przegrywasz. Mówisz: "To podejrzanie przypomina Adolfa Hitlera..." lub "Trudno oprzeć się wrażeniu, że podobnie mówił Józef Stalin".

Konkluzja

Teraz kiedy już wiesz jak wygrać każdą debatę z każdym na każdy temat w telewizyjnym studio ani się waż wykorzystać jakąkolwiek z powyższych porad wobec adwersarzy, którzy znani są z tego, że ćwiczą karate i mają zabójczy prawy sierpowy.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relations Relacje Gazeta Google Pressence Reporter Informacja Internet Szef Klienci Rzecznik Klient Twitter Firma Praktycy Public Komunikacja Gapa Tusk Wywiad Reporterzy Dziennikarz Agencje Dziennikarze Prawda Problem Polska Media PRACOWNICY Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 15 rzeczy, których nigdy nie może usłyszeć dziennikarz
2. Do przyjaciół plotkarzy
3. Ideowiec czy najemnik, czyli widok z okna eksperta
4. Dlaczego mała agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe
5. Grzegorz Schetyna - Media Gapa 2015
6. W pomiarze efektów PR liczą się tylko badania jakościowe
7. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
8. Na ryby, nie na niby
9. Papierowy czy diamentowy rzecznik prasowy
10. Bieganie o kulach, czyli dlaczego nie lubię planów kryzysowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl