Bogusław Feliszek, 2012-10-27
"Kwestionariusz PRousta - Arkadiusz Szczepański"

Arkadiusz Szczepański

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations.

Na pytania odpowiada Arkadiusz Szczepański:

1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations?

Umiejętność dostrzegania oraz wykorzystywania wszystkich sprzyjających okoliczności.

2. Jaka jest Twoja najsłabsza strona jako praktyka public relations?

Myślę często po niemiecku – praktycznie odwracam zdania :-)

3. Co Ciebie najbardziej interesuje w zawodzie praktyka public relations?

Social media i personal branding.

4. Jakiego słowa w public relations nie lubisz najbardziej?

Czarny PR.

5. Jak opiszesz stan nirwany w public relations?

Nieistniejący.

6. Co Ciebie najbardziej smuci w public relations?

Nadużywanie określenia PR.

7. Jakie cechy podziwiasz najbardziej wśród praktyków public relations?

Kontrolę nad emocjami.

8. Co Ciebie najbardziej irytuje wśród praktyków public relations?

Niedopuszczalne, a jednak częste ujawnianie podczas rozmów, zakulisowych faktów, personaliów czy szczegółów, które w jakikolwiek sposób mogą nadszarpnąć dobre imię klienta.

9. Kto jest dla Ciebie pozytywnym lub negatywnym bohaterem polskiego public relations?

Pozytywny prof. Ryszard Ławniczak; na negatywny przykład szkoda czasu.

10. Co sobie najbardziej cenisz w zawodowych kontaktach z innymi praktykami public relations?

Dialog.

11. Jaka kampania public relations najbardziej Cię poruszyła?

Jeszcze wszystko przed nami.

12. W jakich dziedzinach życia public relations przydaje się najbardziej?

W każdej, w której ważny jest człowiek, dialog i komunikacja.

13. Jakie dzieło sztuki (książka, film, obraz, sztuka teatralna, utwór muzyczny) wpłynęło na Ciebie najbardziej jako praktyka public relations?

Zaczytuję się w biografiach, może mają wpływ?

14. Kto - Twoim zdaniem - cieszy się znakomitym public relations?

Marka Red Bull.

15. Jaka osoba lub marka powinna zmienić swój wizerunek i poprawić reputację?

PZPN.

16. Czego się boisz w public relations?

Ktoś powiedział: "Deprawacji zawodu! Tak, tego się boję."

17. Jaka jest Twoja najlepsza do tej pory decyzja zawodowa w public relations?

Nie przyjęcie oferty.

18. Co masz zamiar robić pod koniec kariery w public relations?

A można z tym skończyć? :)

19. Czego muszą nauczyć się liderzy public relations?

Tego, że zespół może więcej!

20. Jakie jest Twoje zawodowe credo w public relations?

Problem to okazja w przebraniu…

PS. Pierwszy na zestaw pytań opisujących osobowość odpowiedział francuski pisarz Marcel Proust - stąd nazwa Kwestionariusz Prousta.

Kwestionariusz był popularną zabawą towarzyską wśród bywalców europejskich salonów na przełomie XIX i XX w. Nasza wersja kwestionariusza adresowana jest do praktyków public relations.

Zobacz też Kwestionariusze PRousta: Anna Miotk i Monika Kaczmarek-Śliwińska.