Bogusław Feliszek, 2012-07-07
"Kwestionariusz PRousta - Monika Kaczmarek-Śliwińska"

Monika Kaczmarek-Śliwińska

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations.

Na pytania odpowiada Monika Kaczmarek-Śliwińska:

1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations?

Duży szacunek dla wiedzy i takie łączenie wiedzy z praktyką, aby wiedza wpływała na lepszą praktykę, a ta z kolei przekładała się na tworzenie nowego obszaru wiedzy i tak non stop. :)

2. Jaka jest Twoja najsłabsza strona jako praktyka public relations?

Nie zdradzę, ponieważ staram się traktować ją jako wartość.

3. Co Ciebie najbardziej interesuje w zawodzie praktyka public relations?

Zarządzanie kryzysowe i cała przestrzeń social media.

4. Jakiego słowa w public relations nie lubisz najbardziej?

Mam wstrząs anafilaktyczny na „czarny PR”.

5. Jak opiszesz stan nirwany w public relations?

Jeżeli rozumiemy nirwanę jako zanik niewiedzy to nirwana w PR będzie celem drogi ciągłego doskonalenia. Wg mnie to nierealne, ponieważ PR wymaga ciągłego podnoszenia wiedzy i kwalifikacji.

6. Co Ciebie najbardziej smuci w public relations?

Mylenie PR z marketingiem.

7. Jakie cechy podziwiasz najbardziej wśród praktyków public relations?

Zdolność analitycznego i strategicznego myślenia w duchu etyki public relations.

8. Co Ciebie najbardziej irytuje wśród praktyków public relations?

Twierdzenie, że etyka public relations występuje jedynie w teorii.

9. Kto jest dla Ciebie pozytywnym lub negatywnym bohaterem polskiego public relations?

Osobami, które darzę wielkim szacunkiem są: prof. Krystyna Wojcik, prof. Ryszard Ławniczak, prof.

Jerzy Olędzki i Piotr Czarnowski. O negatywnych nie lubię mówić. O nich czasami piszę.

10. Co sobie najbardziej cenisz w zawodowych kontaktach z innymi praktykami public relations?

Dobre rozmowy, które są dla mnie inspiracją.

11. Jaka kampania public relations najbardziej Cię poruszyła?

Wiele, ale w ostatnim czasie trochę więcej zajmowałam się komunikowaniem z zakresie profilaktyki chorób i promocji zdrowia i duże wrażenie zrobiła na mnie kampania „Życie to nie Facebook”. Widziałam też jak duże wrażenie robiła na młodych ludziach, do których głównie był kierowany przekaz.

12. W jakich dziedzinach życia public relations przydaje się najbardziej?

W każdej, gdzie wartością jest tworzenie wartości poprzez dialog, porozumienie, przekonywanie poprzez argumenty merytoryczne.

13. Jakie dzieło sztuki (książka, film, obraz, sztuka teatralna, utwór muzyczny) wpłynęło na Ciebie najbardziej jako praktyka public relations?

Dotąd żadne. Duży wpływ i inspiracja dla moich działań pochodzi z dzieł natury – sztuka ogrodów japońskich i ukochane góry z potokami, kamieniami, przestrzenią i wolnością.

14. Kto - Twoim zdaniem - cieszy się znakomitym public relations?

Mimo wszystko Facebook ;)

15. Jaka osoba lub marka powinna zmienić swój wizerunek i poprawić reputację?

Większość polityków ;)

16. Czego się boisz w public relations?

Dalszej deprecjacji zawodu poprzez niewłaściwe zrozumienie istoty PR.

17. Jaka jest Twoja najlepsza do tej pory decyzja zawodowa w public relations?

Własna działalność gospodarcza, która daje mi prawo rezygnacji z niektórych zleceniodawców lub zleceń.

18. Co masz zamiar robić pod koniec kariery w public relations?

Nie planuję jeszcze końca kariery.

19. Czego muszą nauczyć się liderzy public relations?

Tego, że lider powinien inspirować zespół, a nie podawać gotowe/stereotypowe rozwiązania.

20. Jakie jest Twoje zawodowe credo w public relations?

Wszystko, co robisz i mówisz, jest public relations.

PS. Pierwszy na zestaw pytań opisujących osobowość odpowiedział francuski pisarz Marcel Proust - stąd nazwa Kwestionariusz Prousta.

Kwestionariusz był popularną zabawą towarzyską wśród bywalców europejskich salonów na przełomie XIX i XX w. Nasza wersja kwestionariusza adresowana jest do praktyków public relations.

Zobacz też Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk.