Bogusław Feliszek, 2012-03-15
"10 tematów do debaty o polskim public relations"

10 tematów do debaty o polskim public relations

Wyobraźmy sobie przez chwilę, że są jakieś tematy, co do których polscy praktycy public relations mogą dojść do porozumienia.

Załóżmy, że możliwa jest Wielka Branżowa Debata – taki "okrągły stół PR".

Spotkanie jest transmitowane w głównych kanałach telewizji w czasie najwyższej oglądalności. Dyskusję moderują najbardziej niezależni i obiektywni dziennikarze... Albo jeszcze lepiej – prowadzą ją Monika Olejnik, Tomasz Lis i – żeby nie zabrakło emocji – Katarzyna Kolenda-Zaleska.

Przy jednym stole o najważniejszych problemach polskiego PR dyskutuje siedmiu najmądrzejszych ekspertów public relations.

Jak wyglądałaby ta dyskusja? Jakie wywołałaby emocje? Kim byłaby ta wspaniała siódemka?

Czy uczestnicy debaty mówiliby prostym językiem? Jakie byłyby ich trzy kluczowe komunikaty? Jak często pojawiałyby się w wypowiedziach nazwy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR) i Związku Firm Public Relations (ZFPR)?

W której minucie doszłoby do pierwszej sprzeczki? Jakie byłoby najbrzydsze słowo? A może z ust płynąłby sam miód? I sprawa najważniejsza: o czym by dyskutowali?

Oto moje propozycje tematów:

1. Czy kiedykolwiek pojawi się standard pomiaru efektów PR i jak będzie wprowadzony w życie?

2. Co zrobić, żeby głos praktyka PR zawsze był uwzględniany w dyskusji o firmowej strategii?

3. Kto ma zajmować się w firmie mediami społecznościowymi: public relations czy marketing?

4. Kiedy ekspert PR powinien występować w roli rzecznika firmy: zawsze, nigdy, czasem?

5. Czy video zastąpi informacje prasowe?

6. Jak zapracować na szacunek mediów?

7. Skąd biorą się nieporozumienia w relacjach pomiędzy agencjami public relations i ich klientami?

8. Czy uczelnie zapewniają studentom PR zdobycie odpowiednich kwalifikacji?

9. Dlaczego absolwenci studiów PR w większości nie potrafią dobrze pisać i opowiadać historii?

10. Jak burzyć bariery w firmie pomiędzy działami public relations, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i marketingu?

Jaki temat proponujesz dodać do tej listy? Co z niej wyrzucić? Kto powinien zasiąść do debaty o polskim PR? Napisz o tym w komentarzu.