Bogusław Feliszek, 2011-05-25
"Przyszłość jest za nami"

Przyszłość jest za nami

 

Notatka służbowa

OD: Biuro Zarządu

DO: Wszyscy zainteresowani

Przez ostatnie kilkanaście lat mówiliśmy wszystkim, że jesteśmy agencją przyszłości. Co nas do tego upoważniało? Bo napisaliśmy o tym na naszej stronie WWW!

Bycie agencją przyszłości nigdy nie było łatwe. Ale dzięki wielopoziomowej koordynacji, wertykalnemu repozycjonowaniu, synergicznej multiplikacji węzłowych rozwiązań, systematycznej aktualizacji firmowych profili na Facebooku i Twitterze, CMS, WCM, LCM, UML, SQL, XSLT, XPath, XQuery, XBRL, ECM i XML jesteśmy w ścisłej czołówce agencji, których strony WWW pokazują, że reprezentują agencję przyszłości!

Mogliśmy być z tego dumni. Wszyscy.

Ale świat szybko się zmienia. Dziś o wszystkim decyduje konsument. W przeszłości nikt nie wiedział kto rządzi. Były takie lata kiedy rządzili faceci w modnych garniturach. Czasem wyglądało na to, że rządzi Tomasz Lis. Potem krótko rządził zespół FEEL.

Dzisiaj nie mamy wątpliwości kto rządzi – rządzi konsument. Wyślij pytanie na Twittera: "Kto rządzi?" Szybciej niż się spodziewasz otrzymasz garść odpowiedzi, że rządzi konsument. (Skasuj wpisy od mojego kuzyna Donalda, że to on rządzi. To nieprawda.)

Żyjemy w erze dynamicznych i zaskakujących zmian. Czas postawić sprawę jasno: przyszłość jest już za nami.

Ale nie możemy spocząć na laurach – nie możemy zadowolić się oczywistym stwierdzeniem, że jesteśmy agencją przyszłości. Dzisiaj musimy spojrzeć dalej – tam gdzie przyszłość będzie odległym wspomnieniem.

Musimy sobie uświadomić, że w globalnym, powiązanym miliardem niewidocznych powiązań świecie wszyscy są od siebie globalnie zależni. Może nie tylko globalnie, ale nawet inter-globalnie! Nasi klienci oczekują, że nasza inter-globalność wyprzedzi ich oczekiwania i stworzy solidne podwaliny pod wielokanałową inter-globalność!

Ci, którzy nie stawią czoła temu wyzwaniu zostaną na długo w tyle, skazani na radiowe reklamy, darmowe baloniki na ludowych festynach i ustawki na Żylecie.

Niedawno nasz zarząd zorganizował koncepcyjną sesję wyjazdową. Jej tematem było "Przygotowanie Do Nowej Przyszłości Przez Uważną Obserwację Przyszłości".

Już w pierwszych minutach sesji chwyciliśmy byka za rogi. Spędziliśmy trzy dni na dyskusjach o budowaniu naszej marki w świetle nowych wyzwań cyfrowej rewolucji i wszystkich tych mobilnych gadżetów. Obejrzeliśmy na giga-plazmowym ekranie trójwymiarowe prezentacje i jednocześnie prowadziliśmy non-stop konwersacje online, itd.

Pod koniec jednej szczególnie wyczerpującej sesji udało nam się odkryć coś wyjątkowego.

Doszliśmy do wniosku, że nie wystarczy już perfekcyjna realizacja klasycznych strategii. Musimy mieć teraz strategię strategii i zastanowić się jak nasze strategie będą strategicznie różnić się od strategii naszych konkurentów.

Innymi słowy, potrzebujemy strategii strategii.

Aby zrealizować to ambitne i pionierskie zadanie, powołaliśmy specjalny zespół, który przyjął nazwę "Komitet Wykonawczy Na Rzecz Wykonania Strategii Strategii". Jego pierwszym zadaniem będzie znalezienie firmy konsultingowej, która pomoże nam opracować strategię strategii.

Ponieważ zależy nam na czasie, zatrudniliśmy konsultanta, który zrobi research (rozpoznanie) i poleci renomowaną firmę konsultingową, która najlepiej pomoże nam opracować strategię strategii.

Jestem niezmiernie zaszczycony, że mogę uczestniczyć w tym przełomowym projekcie, który pozwoli nam zostawić przyszłość za nami i opracować nową przyszłość. Każdy z nas może zrobić coś pożytecznego i dołączyć do zespołu "Przygotowania Do Nowej Przyszłości Przez Uważną Obserwację Przyszłości"!