Bogusław Feliszek, 2011-03-14
"50 dziennikarzy, których lepiej nie słuchać"

50 dziennikarzy, których lepiej nie słuchać

Na szkoleniach medialnych trenerzy uczą aktywnego słuchania. Na naszych szkoleniach uczymy też niesłuchania. Tak, dobrze słyszysz :-)

Doskonalenie umiejętności słuchania, co mówią dziennikarze niekoniecznie musi być związane ze samym słuchaniem.

Niesłuchanie wybranych dziennikarzy też jest umiejętnością.

W końcu "słuchać lepiej" także znaczy "słuchać bardziej dojrzale".

Dlatego nie słuchaj dziennikarzy, którzy:

1. nie mają zielonego pojęcia o czym mówią.

2. mówią Ci co jest dobre a co złe.

3. mówią w co masz wierzyć.

4. próbują wprawić Cię w zakłopotanie.

5. żądają, żebyś spędził cały tydzień w bibliotece zanim zgodzą się z Tobą porozmawiać.

6. wszystko robią po swojemu.

7. nie dotrzymują słowa.

8. kierują się w pracy uprzedzeniami, stereotypami i fobiami.

9. ostatnią książkę przeczytali na studiach.

10. słuchają piąte przez dziesiąte.

11. nie słuchają samych siebie.

12. mówią, że [grupa ludzi] ZAWSZE zachowują się tak samo.

13. mówią, że na rynku nie ma miejsca na nowe produkty i usługi.

14. wierzą, że na świecie są tylko "dwa rodzaje praktyków public relations".

15. krzyczą do słuchawki, że nie są zdenerwowani i wszystko jest w porządku.

16. powtarzają, że nie są rasistami, seksistami, alterglobalistami, itd. Kiedy mówią, że są, zwykle nie są i kiedy zaprzeczają najczęściej kłamią.

17. chcą Cię zmusić do zrobienia czegoś na co nie masz ochoty.

18. nie napisali niczego mądrego przez ostatni rok.

19. uważają, że płaci im się także za to, żeby myśleli za Ciebie.

20. chcą, żebyś traktował ich opinie jak fakty.

21. oceniają innych ludzi według własnych wartości.

22. mówią, że młode pokolenie jest beznadziejne.

23. słuchają głosu serca, ale go nie słyszą.

24. mówią, że to, co robisz jest dziwne i eklektyczne.

25. nigdy nie są zadowoleni z tego, co robisz.

26. są zainteresowani wyłącznie Twoimi pieniędzmi.

27. marnują Twój czas.

28. polują na Twój genialny mózg; czasem wyglądają jak przybysze z kosmosu i nie ubiór mam na myśli :-)

29. mówią, że nie dasz sobie rady w public relations, bo "tam jest zbyt duża konkurencja".

30. zasypują Cię komplementami.

31. mają dla Ciebie tylko obelgi.

32. oferują "przyjacielskie porady", po których nie możesz spać dwie noce.

33. mówią, żebyś czegoś nie robił, bo to dla Ciebie "za trudne".

34. przekonują, że "jeśli nie robisz tego teraz, nie zrobisz nigdy".

35. obrażają i ośmieszają innych.

36. nie szanują swoich czytelników, słuchaczy i telewidzów.

37. próbują uśpić Twoje sumienie.

38. uważają, że to, co robisz jest nieważne i nieciekawe.

39. kłamią: a. za pieniądze, b. za darmo, c. dla przyjemności.

40. mówią, że coś jest złe tylko dlatego, że tego nie lubią.

41. mówią, że "nic nie da się z tym zrobić".

42. uważają, że tylko Ty nie możesz się mylić.

43. nie słuchają, tylko czekają kiedy będą mogli otworzyć usta.

44. oferują Ci kłamstwa, którymi okłamują samych siebie.

45. dowodzą, że nie można zarobić na zbieraniu pustych butelek.

46. są przekonani, że królik lubi kiedy się go ciągnie za uszy.

47. tłumaczą godzinami jacy są inteligentni.

48. zawsze zamawiają w restauracjach danie firmowe.

49. nie potrafią ustalić podstawowych faktów.

50. nie mają służbowych wizytówek.

I na koniec...

Nie słuchaj praktyków PR, którzy tworzą absurdalnie długie listy, jakich dziennikarzy nie słuchać. Zamiast tego, zrobisz własną?

No właśnie... Jakich dziennikarzy (nie) słuchasz?