Kochany ¦wiêty Miko³aju 2.0!
Przez ca³y rok bardzo stara³em siê byæ grzeczny:
1. Za³o¿y³em profil na Facebooku i GoldenLine. W wolnych chwilach nie tylko podgl±dam co tam s³ychaæ, ale tak¿e aktywnie siê udzielam; choæ przyznajê, ¿e nie jest ³atwo robiæ to systematycznie.
2. Codziennie dodajê wpis o PR, zarz±dzaniu kryzysem lub relacjach z mediami na Twitterze.
3. Pressence Newsletter – elektroniczny biuletyn dla praktyków i fanów public relations – ma ponad 600 prenumeratorów. W Archiwum pojawi³y siê kolejne numery newslettera.
4. Z determinacj±, pasj± i wypiekami na twarzy walczê z literówkami we wszystkich moich artyku³ach, komentarzach i wpisach na zewnêtrznych blogach.
5. Udaje mi siê na razie oprzeæ pokusie publikacji prywatnych zdjêæ na Facebooku oraz filmów video na YouTube i Vimeo.
6. Co najmniej raz w miesi±cu pytam siebie CO robiê w Internecie, JAK to robiê i JAKI to ma sens.
7. Traktujê serwisy spo³eczno¶ciowe jako miejsce poznania i wymiany opinii, budowania zaufania i nawi±zywania warto¶ciowych kontaktów. Szukam informacji co klienci s±dz± o moich us³ugach, czego potrzebuj± i jak mogê im jeszcze lepiej s³u¿yæ.
Dlatego naprawdê uwa¿am, ¿e sprawowa³em siê wzorowo i zas³ugujê w tym roku na prezenty.
Oto moja lista ¶wi±tecznych ¿yczeñ.
¦wiêty Miko³aju 2.0 chcia³bym, ¿eby:
1. Powsta³ powszechnie akceptowany i przestrzegany kodeks etyczny utrudniaj±cy kasztanom i trollom stosowanie w Internecie nieetycznych praktyk.
2. Informacja prasowa przesta³a byæ podstawowym narzêdziem PR i zaczê³y j± zastêpowaæ bardziej przemy¶lane dzia³ania.
3. Nawet do¶wiadczeni praktycy PR przestali siê ³udziæ, ¿e liczba opinii, komentarzy i wpisów w serwisach spo³eczno¶ciowych mo¿e kiedykolwiek przej¶æ w jako¶æ.
4. Blogerzy przestali siê obra¿aæ na krytyczne opinie.
5. Rzecznicy prasowi nie wysy³ali redakcjom i blogerom sprostowañ dotycz±cych ocen i komentarzy. Sprostowanie mo¿e dotyczyæ tylko faktów, nie opinii.
6. Prezesi, dyrektorzy i kierownicy zrozumieli, ¿e w czasie: a. spowolnienia gospodarczego, b. kryzysu gospodarczego, c. recesji gospodarczej redukcja inwestycji w PR i marketing powinna nastêpowaæ na samym koñcu.
7. Praktycy PR nie stosowali tych samych strategii w ró¿nych serwisach spo³eczno¶ciowych. Facebook to nie GoldenLine. Twitter to nie WordPress. LinkedIn to nie Blogger. Ka¿dy serwis jest inny i wymaga innej strategii i taktyki dzia³ania.
Wiem, ¿e trochê siê tego uzbiera³o, ale bêdzie mi³o je¿eli uda Ci siê zrealizowaæ choæ jedno ¿yczenie.
PS. Mój notebook otrzyma³ w prezencie podstawkê ch³odz±c±. Serdeczne dziêkujê ¦wiêty Miko³aju 2.0!
|