Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-04-06
"Prośba o medialny sponsoring"

Prośba o medialny sponsoring

Pomagamy polskim dzieciom na Litwie. Zbieramy pieniądze dla niepełnosprawnych. Chcemy nakarmić bezdomnych.

Kiedy zgłaszasz się do stacji telewizyjnej z propozycją sponsorowania przez nią Twojej imprezy, pamiętaj, że w kolejce ustawia się wiele innych organizacji - każda popiera szlachetny cel.

Oto kilka kwestii, których rozważenie pomoże wyróżnić się w tłumie.

Co chcesz powiedzieć

Stacje telewizyjne interesują akcje adresowane do szerokich grup odbiorców. Lubią sugestywne obrazy. Robią na nich wrażenie okazje do zebrania imponujących sum pieniędzy na szczytny cel. Przykład? Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Ile pieniędzy planujesz zebrać? Milion, 10 milionów, 100 milionów złotych?

Organizowana przez Ciebie impreza musi mieć co najmniej jeden z poniższych elementów:

1. Wyjątkowość – impreza/wydarzenie musi oferować coś nowego, wyjątkowego, ekscytującego dla telewidzów, na przykład, okazja spotkania sławnej osoby, wycieczka "za kulisy", okazja zamienienia się rolami z gwiazdą na jeden dzień, itp.

2. Znaczenie – temat, który odnosi się do ważnego społecznego problemu: zapobieganie chorobom nowotworowym, przemoc w rodzinie, niedożywienie, itp.

3. Zainteresowanie – wiadomość pobudzi do działania wielu ludzi ze względu na jej emocjonalny kaliber: ciężko chore dziecko, rodzina w potrzebie, reakcja na kryzys, itp.

Oglądaj program stacji, którą jesteś zainteresowany. Zwróć uwagę na format, tematy i utalentowanych dziennikarzy. Większość stacji ma tematy, do których wraca co roku. Pamiętasz ciężko poparzoną dziewczynkę z głównego wydania "Wiadomości" z grudnia 2002? Niedawno pokazano tę dziewczynkę ponownie. Kiedy oglądasz program zapytaj siebie, "Czy nasza impreza i jej przekaz pasuje do profilu stacji?"

Poznaj decydentów

Kiedyś sponsoringiem zajmował się sekretarz redakcji lub dyrektor audycji społecznych. To on decydował czy stacja obejmie akcję lub imprezę sponsoringiem. Dzisiaj te role się wymieszały. Szef marketingu szuka okazji do zwiększenia sprzedaży czasu reklamowego. Kierownik newsroomu z kolei chce przyciągnąć do ekranu nowych widzów i zwiększyć oglądalność.

Są dwa skuteczne sposoby dotarcia do decydentów:

I. Kolegium – to grupa kierowników, którzy omawiają propozycje nowych tematów i programów.

1. Zadzwoń do stacji i umów się na spotkanie z kolegium redakcyjnym.

2. Przyjdź przygotowany. Przedstaw propozycję opisaną na nie więcej niż dwóch kartkach - nie bombarduj dziennikarzy tonami materiałów i danych.

3. Przejdź od razu do rzeczy i opisz dokładnie swoje oczekiwania.

II. Pielęgnowanie relacji

Pielęgnowanie relacji wcale nie jest tożsame z zapraszaniem dziennikarzy do ekskluzywnych restauracji i fundowaniem drogich drinków. Buduj dobre relacje przez:

1. dostarczanie ciekawych i aktualnych informacji przez cały rok – przyjaźń i tworzenie sieci kontaktów procentuje w dłuższej perspektywie,

2. respektowanie dziennikarskich terminów i ograniczanie do minimum czasu rozmów telefonicznych,

3. zrozumienie, że media są sponsorem, NIE organizatorem imprezy,

4. oszczędne wykorzystanie kosztownego sprzętu telewizyjnego,

5. akceptowanie z pokorą odmowy sponsoringu,

6. wysyłanie podziękowań wszystkim osobom, które w jakikolwiek sposób pomogły w organizacji i przeprowadzeniu imprezy.

Konkluzja

Dobre planowanie pozwala lepiej dopasować imprezę do profilu stacji telewizyjnej. Skoncentruj się na zbudowaniu takich relacji, które zapewnią wzajemne korzyści dla obydwu organizacji – w ten sposób zwiększysz szansę na dodatkowy czas na antenie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Media Twitter Klient Wywiad Relations Gazeta Polska Szef Google Klienci Informacja Komunikacja Dziennikarz Prawda Relacje Tusk Dziennikarze Problem Praktycy Kaczyński Internet Rzecznik PRACOWNICY Agencje Gapa Pressence Firma Reporterzy Reporter Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kwestionariusz PRousta - Monika Kaczmarek-Śliwińska
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
5. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
6. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
7. Czarny łabędź w rzeźni, czyli zarządzanie ryzykiem
8. Redaktor czy reporter?
9. Czytanie z oczu
10. Masz strategię komunikacji z mediami?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl