Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2007-10-08
"30 pytań kandydata na posła/senatora do siebie"

30 pytań kandydata na posła/senatora do siebie

Panie pokazują się na meczach piłki nożnej, panowie chwalą się sukcesami w kuchni, czyli kolejna kampania wyborcza do Sejmu i Senatu w pełni.

Kandydaci licytują się w obietnicach i prześcigają w oskarżeniach. Marszczą brwi, prężą muskuły... czasem transferują uśmiechy :-)

Kiedy słucham i oglądam ich w mediach, mam wrażenie graniczące z pewnością, że ŻADEN nieodpowiedział sobie szczerze przed lustrem na podstawowe pytania. A szkoda, bo 21 października byłoby dużo mniej rozczarowań.

Jakie to pytania? Jest ich 30 i odpowiedzi na nie pomagają przygotować strategię i taktykę kampanii wyborczej.

Wyborcza sylwetka kandydata na posła/senatora


1. Kim jest kandydat ? (Jak w 10-ciu prostych słowach zdefiniuje swój oryginalny profil polityczny)

2. Jakie są jego silne strony?

3. Jakie są jego słabe strony?

4. Jakie są wyjątkowe cechy osobowości kandydata?

5. Czy wyborcy dostrzegają i cenią te cechy? Dlaczego?

6. Którymi cechami osobowości kandydat wyraźnie dominuje nad rywalem/rywalami?

7. Czy kandydat jest osobą znaną i szanowaną przez wyborców?

8. Czy kandydat cieszy się zaufaniem wyborców?

9. Jaka jest sytuacja finansowa kandydata?

10. Jakie fundusze jest w stanie zgromadzić na cele kampanii?

11. Ile czasu kandydat może poświęcić na kampanię?

12. Kto popiera kandydata? Dlaczego? Czy jest to poparcie bezwarunkowe?

13. Kto nigdy nie poprze kandydata? Dlaczego?

14. Na jakie sprawy kandydat chce zwrócić szczególną uwagę?

15. Na czym kandydat zna się najlepiej?

16. Jak dalece kandydat może liczyć na wsparcie ze strony własnej rodziny?

17. Jakie jest wykształcenie kandydata i jego nie-polityczny życiorys?

18. Czy w życiorysie kandydata jest coś, co mogłoby zmniejszyć jego szansę na zwycięstwo w wyborach?

19. Jakim mówcą jest kandydat?

20. Czy kandydat łatwo nawiązuje kontakt z publicznością?

Decyzje krytyczne

1. Jak mają wyglądać kontakty kandydata z przeciwnikiem? Czy kandydat będzie się starał spotkać bezpośrednio z rywalem, czy będzie unikał tego spotkania?

2. Jaki jest jego stosunek do innych oficjalnych przedstawicieli własnej partii? Czy kandydat będzie pojawiał się publicznie w ich towarzystwie, czy będzie działał jako „osoba z zewnątrz”?

3. Czy przewiduje się publiczne ujawnienie majątku osobistego kandydata? Kiedy?

4. W jaki sposób w kampanii wykorzysta się rodzinę kandydata?

5. Jakie moralne autorytety gotowe są publicznie poprzeć kandydata?

6. Jaka jest wiarygodność i zdolność partii/stowarzyszenia/komitetu wyborczego do pozyskiwania głosów wyborców?

7. Jaki jest potencjał dobrych chęci wolontariuszy do pozyskiwania głosów wyborców na rzecz kandydata?

8. Czy kandydat weźmie udział w publicznej debacie? Kiedy i dlaczego? Kto ją organizuje?

9. Czy pożądane jest poparcie ze strony konkretnych osób, partii, mediów bądź organizacji zewnętrznych, czy raczej należy go unikać?

10. Czy w kampanii będzie przeprowadzony atak na przeciwnika? Jeśli tak, to kiedy i na czym ten atak będzie oparty? Jakie są plusy i minusy takiego działania?

Konkluzja

Każdy kontakt z dziennikarzem, każdy występ w mediach, każde wystąpienie publiczne musi być w zgodzie ze strategią i wybraną do jej realizacji taktyką. Bez konsekwencji w działaniu nawet najbardziej szczere odpowiedzi nie zapewnią Ci miejsca w parlamencie.
MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.83 MediaGapa - ocena artykułu: 4.83

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
zwiększa atrakcyjność tekstu.
pozwala chronić tożsamość informatora.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Tusk Dziennikarz Media Reporter Gapa Wywiad Rzecznik Informacja Relacje Google Twitter Problem Kaczyński Internet Pressence Reporterzy Agencje Firma Public Szef Klient Gazeta Komunikacja Prawda Praktycy Klienci Dziennikarze PRACOWNICY Relations



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
3. 10 wymówek dlaczego nie chcesz pisać bloga
4. Co mówi uścisk dłoni
5. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
6. Trzy podchwytliwe zagadki dla nielotników
7. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
8. Mówisz, że pracujesz w PR?
9. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl