Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2007-10-01
"Dlaczego piszę ten blog"

Dlaczego piszę ten blog

Pierwszego wpisu na blogu właściwie nikt nie czyta. Nikt oprócz mnie i Ciebie. Dlaczego więc warto się w to bawić?

To znaczy... bardzo miło, że czytasz te słowa, ale może ktoś w tej chwili pisze coś naprawdę wartościowego o public relations.

Może czekasz na przenikliwy, trafny i zwięzły komentarz na aktualny temat... ale ponieważ jest to pierwszy wpis moim skromnym celem jest tylko wytłumaczenie dlaczego tu jestem i dlaczego jeszcze trochę będę.

To jest blog. To nie jest kwartalnik dla przemądrzałych ekspertów public relations, sponsorowany tekst na zamówienie, produkt wspólnej pracy dziennikarza, edytora i korektora.

Co z tego wynika? Myśli, komentarze i opinie są produktem wieloletniego procesu twórczego, ale pisanie niekoniecznie. Moja praca nad tekstem jest spontaniczna i impulsywna - efekty poprawiane tylko po wykryciu błędów ewidentnie utrudniających zrozumienie myśli.

Wszystkie opinie i opisy faktów należą do mnie i tylko do mnie. Nie może się pod nimi podpisać nikt inny. Nikt na mojej ulicy, w moim mieście, Polsce, Unii Europejskiej i dalej za płotem... Żaden reporter i redaktor, prezes większej lub mniejszej firmy, ruch polityczny, emancypacyjny czy ekologiczny, który wymyślił ''nowe koło''; żaden barista w kawiarniach gdzie powstanie część artykułów czy barman, który będzie patrzył na mnie z wyrzutem, bo chce już zamykać.

Może się zdarzyć, że kiedy będziesz czytać te słowa, nie będą one reprezentować nawet mnie samego. Jeżeli w jakimś miejscu będę przeczyć sobie, to znaczy, że nie jestem konsekwentny. Nic więcej. Wychwycenie błędu w moim wywodzie nie będzie prawdopodobnie dowodzić siły Twojej żelaznej logiki i na pewno nie wyniknie z hipokryzji. Jestem człowiekiem i chciałbym, żeby na tym blogu było to widoczne w każdym zdaniu.

Dlaczego więc piszę ten blog?

Bo wierzę, że będą go czytać nie tylko ci, którzy:

1. dbają o swoją reputację i wiarygodność,

2. pragną lepiej komunikować się z dziennikarzami,

3. chcą świadomie i aktywnie kreować swój wizerunek w mediach i opinii publicznej.

Na blogu Media Gapa piszę o błędach w komunikacji z opinią publiczną za pomocą mediów.

Najczęstszym błędem polityków, przedsiębiorców, liderów opinii, ekspertów, analityków jest używanie zaprzeczenia w odrzucaniu zarzutów.

W codziennych rozmowach ze znajomymi i przyjaciółmi często powtarzamy negatywne pytania. Pokazujemy w ten sposób, że rozumiemy pytanie i szanujemy obawy rozmówcy. Na przykład, "Tak, rozumiem Twoje rozżalenie, że NIE pozwalam Ci wracać późno do domu. Masz rację, jestem surowym ojcem. Jestem bez serca. Trudno nam się rozmawia, ale ..."

Taki styl rozmowy jest jak najbardziej na miejscu w rodzinnym gronie, ale przynosi katastrofalne skutki w kontakcie z mediami.

Przykład: Reporter pyta, "Panie Feliszek, czy to prawda, że na szkoleniach medialnych uczy Pan jak okłamywać, ośmieszać i ogłupiać reporterów?"

Feliszek odpowiada reporterowi, "Oczywiście, to nieprawda, że uczę jak okłamywać, ośmieszać i ogłupiać reporterów. Na naszych szkoleniach uczymy prezesów i rzeczników prasowych jak przekazywać pozytywne komunikaty o nich samych odpowiadając na pytania dziennikarzy. Uczymy jak rozpoznawać zamiary i techniki reportera tak, żeby najlepiej wypadli przed kamerą. Jednocześnie staramy się szkolić... (itd. itp. przez 10 minut o tym jacy to jesteśmy wspaniali i niezastąpieni :-).

Zgadnij który fragment z tej wypowiedzi czytelnicy znajdą w jutrzejszej gazecie?

Bogusław Feliszek, prezes Pressence Public Relations powiedział, że na szkoleniach medialnych nie uczy okłamywać i ośmieszać dziennikarzy.

Czy mogę skarżyć się, że to zdanie jest wyrwane z kontekstu? Mogę. Skutecznie? Bynajmniej. Reporter powtórzył moje słowa, a że nie te, które chciałem, to już moja strata. Winić mogę tylko siebie.

Każdy inteligentny i logicznie myślący rozmówca podświadomie czuje, że w rozmowie z dziennikarzem najpierw musi odrzucić negatywne oskarżenia i dopiero potem przejść do pozytywnych wiadomości.

Unikaj tego w kontakcie z mediami!

Nie powtarzaj oskarżeń. Nie powtarzaj negatywnych słów. Nie powtarzaj tego, co jest nieprawdą. Zamiast tego, mów o tym co jest prawdziwe, pozytywne i ważne dla Ciebie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy po ostatnim kryzysie coś zmieniono w Twojej firmie?

Tak. Jest duża zmiana.
0%
Tak. Jest drobna zmiana.
0%
Nic nie zmieniono.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Prawda Dziennikarz Firma Problem Reporter Agencje Pressence Klient Dziennikarze Praktycy Kaczyński Szef Media Public Twitter Tusk PRACOWNICY Klienci Komunikacja Gapa Internet Relations Rzecznik Informacja Polska Gazeta Google Wywiad Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Potrzebujesz inteligentnej konkurencji
2. Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów
3. Coś za darmo
4. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
5. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
6. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
7. Dlaczego warto robić audyt medialny
8. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
9. Co nowego w relacjach z mediami
10. Manipulacja i prawda, czyli skok na główkę
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl