Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-03-05
"Czy warto mówić w mediach źle o konkurencji?"

Czy warto mówić w mediach źle o konkurencji?

Dlaczego producenci samochodów nie krytykują się w mediach? Dlaczego firmy finansowe nie obrzucają się publicznie błotem? Dlaczego właściciele hoteli nie atakują się zaciekle?

Bo nikt by na takiej krytyce nie skorzystał i na pewno straciłyby ich branże.

Nie ma sensu demolować reputację branży, żeby pogrążyć konkurenta odnoszącego największe sukcesy.

Atakowanie konkurencji osłabia całą branżę. Osłabianie branży zmniejsza zaufanie. Mniejsze zaufanie psuje reputację. Proste.

Dlaczego w polityce jest inaczej? Od wyborów do wyborów trwa wojna totalna. Wszyscy się wzajemnie atakują, krytykują i obwiniają – i każdy myśli, że na tym zyskuje. O, święta naiwności!

Nie mówimy o konkurencji

Oto kilka typowych pytań jakie otrzymujemy od mediów:

1. Czy wasz klient może skomentować ważną informację niezwiązaną bezpośrednio z jego branżą?

2. Czy wasz klient może skomentować dobrą/złą wiadomość związaną bezpośrednio z jego branżą?

3. Czy wasz klient może skomentować złą wiadomość dotyczącą innej firmy z tej samej branży?

Tylko w jednym tygodniu odmówiliśmy wypowiedzi naszych klientów w trzech sprawach. Jedna dotyczyła śmierci pracownika w podróży służbowej, druga powództwa sądowego po nieudanej premierze produktu, trzecia kradzieży własności intelektualnej.

Reporterzy, redaktorzy i wydawcy doskonale wiedzieli czego chcieli. Chodziło o eksperckie komentarze dotyczące negatywnych i kontrowersyjnych tematów. Potrzebowali krótkich wypowiedzi, które podgrzeją atmosferę i wywołają gorącą dyskusję.

"To zabierze tylko kilka minut."

"Nasza ekipa może przyjechać w dowolne miejsce o dowolnej porze."

"Chodzi nam o zwięzły komentarz dlaczego takie zdarzenia mają miejsce i jakie wywołują skutki. Wiemy, że macie najlepszych ekspertów."

Nie zgodziliśmy się tym razem. I raczej nigdy się nie zgodzimy.

Każda publiczna wypowiedź o przykrym zdarzeniu dotyczącym Twojej konkurencji szkodzi całej branży. Trzeba być głupcem, żeby komentować kłopoty kogoś kto i tak sam przeżywa sądne dni.

Więcej politycznej walki i mniej prawdziwego rządzenia

Czy obecny konflikt "totalnej" opozycji z rządem ma zniszczyć resztki zaufania do polityków?

Jeszcze kilkanaście lat temu kampanie wyborcze odbywały się między kadencjami kolejnych rządów. Teraz rządy pracują pomiędzy kolejnymi kampaniami wyborczymi – skraca się czas prawdziwego rządzenia i wydłuża czas kampanii.

Jest ogromna różnica wizerunkowa między dyskretnym milczeniem o branży, która przechodzi trudne chwile i dołączeniem do chóru tysiąca krytyków, którzy chcą zaistnieć na kilka sekund w mediach.

Im szybciej zrozumieją to politycy, tym szybciej wyborcy zmienią o nich zdanie na lepsze, chętniej będą chodzili na wybory i głębiej zaangażują się w politykę.

Czy warto mówić w mediach źle o konkurencji? Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Kaczyński Problem Dziennikarz Polska Google Dziennikarze Relations Agencje Komunikacja Pressence Informacja Twitter Reporterzy Gapa Wywiad PRACOWNICY Reporter Media Relacje Tusk Klient Rzecznik Public Prawda Gazeta Internet Szef Firma Klienci



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Redaktor czy reporter?
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
8. Znasz Toma Petersa?
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Dobra strategia medialna
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl