Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-12-04
"Dlaczego lubię kiedy reporterzy ignorują moje e-maile"

Dlaczego lubię kiedy reporterzy ignorują moje e-maile

Czytelnik napisał do mnie rano, że nie będzie już czytał tego bloga.

Oto fragment: "Kilkanaście razy wysyłałem informacje prasowe o mojej firmie i żadnej pan nie wykorzystał. Do tej pory czytałem wszystkie pana artykuły. Dlaczego nie korzysta pan z moich informacji?"

Osoby, które nie są stałymi czytelnikami tego bloga chciałbym poinformować, że jako były reporter radiowy i telewizyjny dzielę się tutaj od 2007 roku praktycznymi poradami PR – od pisania informacji prasowych po zarządzanie komunikacją kryzysową.

Wszystko na tym blogu jest za darmo i niczego nie oczekuję w zamian. Cieszę się kiedy ktoś udostępnia moje wpisy na swoich profilach w mediach społecznościowych, ale nie oferuję z tego powodu żadnych korzyści.

Trzy zasady PR

Poranny e-mail trochę mnie zaskoczył. Przede wszystkim dlatego, że jego autor wykazał się brakiem znajomości trzech podstawowych zasad PR:

1. Reporterzy i blogerzy nie muszą czytać Twoich informacji prasowych i propozycji tematów. Twoim zadaniem jest wymyślenie tematu, którego nie mogą zignorować.

2. To jak reporter lub bloger oceni i potraktuje Twoją informację prasową zależy od jej jakości (aktualność, waga problemu, liczba osób, które może zainteresować, itp.)

3. W informacji prasowej nie pisz o swojej firmie, instytucji czy organizacji, ale o tym, co robi, żeby rozwiązać problemy swoich klientów (czyli także czytelników, słuchaczy i telewidzów).

Nie wszystko się podoba

To, że reporter lub bloger nie odpowiada na Twój e-mail może wynikać z tego, że go przeoczył, nie miał czasu przeczytać, nie zna Twojej firmy lub pisał niedawno na podobny temat. To wszystko prawda.

Ale przyczyna może być jeszcze inna: reporter lub bloger nie jest zainteresowany proponowanym tematem. Gdyby było inaczej, od razu by zadzwonił lub wysłał e-mail z dodatkowymi pytaniami.

Popatrzmy na to jeszcze tak. Mam prawo uważać, że to, co piszę na tym blogu jest genialne (lub prawie genialne) i każdy powinien to przeczytać, ale prawdziwym testem wartości każdego wpisu jest liczba jego czytelników i ich ocena jak skutecznie pomagam rozwiązywać ich problemy. Gdybym pisał tylko dla siebie, nie musiałbym tego publikować na blogu.

To samo dotyczy wysyłania informacji prasowych i proponowania reporterom tematów. Masz prawo uważać, że wymyśliłeś genialny temat, ale jedyną osobą, która może to ocenić jest reporter. Jeśli powie nie, trudno. Możesz ten sam temat zaproponować innej redakcji, ale znowu – ostateczna decyzja nie należy do Ciebie.

Dlaczego lubię kiedy reporter ignoruje mój e-mail...

Jako specjalista PR codziennie kontaktuję się z reporterami, proponuję tematy, piszę i wysyłam informacje prasowe. Jeśli czytasz regularnie moje wpisy lub byłeś na moim szkoleniu medialnym, wiesz, że poprawiłem przez 10 lat skuteczność moich informacji prasowych trzykrotnie – z 30 do blisko 90%.

Dlaczego cieszę się kiedy reporter nie odpowiada na moją informację prasową? Bo to przypomina ile jeszcze muszę się nauczyć i mobilizuje do pracy. Jeśli chcesz, możesz mnie nazwać masochistą, ale ja po prostu lubię analizować błędy.

Oto trzy pytania jakie sobie zadaję:

1. Czy mój pomysł pasował do profilu redakcji i specyfiki medium?

2. Czy tytuł był wystarczająco atrakcyjny?

3. Czy wysłałem pomysł właściwej osobie (reporter, redaktor lub wydawca)?

W większości przypadków największym problemem jest jakość pomysłu.

Czasem można po poprawce wysłać ten sam temat jeszcze raz. Czasem trzeba się poddać i wrócić do początku. Ale obiektywna i rzeczowa analiza zawsze pomaga – największe błędy i beznadziejne sytuacje uczą najwięcej.

PS. Co się stało z korespondencją mojego czytelnika? W pocztowym archiwum znalazłem tuzin jego e-maili. Żaden nie był dla mnie ciekawy, bo nie piszę o metodach odzyskiwania długów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporter Gazeta Prawda Dziennikarze Relacje Wywiad Agencje Informacja Kaczyński Reporterzy Firma Twitter Problem Szef Media Praktycy Rzecznik PRACOWNICY Klient Komunikacja Google Pressence Dziennikarz Tusk Klienci Polska Gapa Internet Relations Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
5. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
6. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
7. Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR
8. Filozofia przeżycia agencji PR
9. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
10. Prawo Feliszka
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl