Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-02-02
"Dwa najszczęśliwsze dni w życiu agencji PR"

Dwa najszczęśliwsze dni w życiu agencji PR

Dwa najszczęśliwsze dni w życiu właściciela samochodu to dzień kiedy go kupuje i dzień kiedy go sprzedaje.

To samo można powiedzieć o właścicielach domów, komputerów i telefonów komórkowych.

Wiele razy słyszałem to powiedzenie w świecie public relations kiedy pojawiał się nowy klient zainteresowany usługami agencji PR (dlaczego zawsze myślę, że nowy klient będzie klientem idealnym?) i kiedy agencja – rozczarowana współpracą – rozwiązywała z nim umowę.

Ukochany samochód. Wygodny dom. Niezawodny komputer. Rewelacyjny smartfon. Atrakcyjny nowy klient. Wszystko tak dobrze wyglądało na początku. Z zewnątrz bez zarzutu. Problemy przyszły później...

Właściciele licznych agencji PR mogą długo opowiadać o klientach, którzy – mimo dobrego pierwszego wrażenia – okazali się klientami jak ze złego snu. Masochiści? Nie. Po prostu chcieli wierzyć (dlaczego nie?), że prawo wielkich liczb nie dotyczy PR i uda im się lepiej "kontrolować" relacje z następnym klientem.

Co mam na myśli mówiąc "zły" klient?

To klient, którego początkowy budżet nie pozwala agencji wypracować zysku – klient, który obiecuje, że zwiększy budżet za trzy miesiące. Mijają trzy miesiące i kolejny kwartał i... jeszcze trochę cierpliwości... itd.

To klient, który przeczytał jedną książkę o PR (bardzo dobrą!) i dlatego uważa, że wie wszystko najlepiej, a agencja jest tylko do wykonywania poleceń.

To klient, który nie rozumie różnicy pomiędzy zarządzaniem sytuacją kryzysową i komunikacją kryzysową oraz pomiędzy wywiadem dla prasy i telewizji.

To klient, który po podpisaniu umowy znika, nie odbiera telefonów i nie odpisuje na e-maile – klient, który uważa, że PR "zrobi się sam", bo po to właśnie zatrudnił agencję PR.

Wszyscy w branży public relations znamy takich klientów – taktyka częstego podpisywania i rozwiązywania umów z agencjami PR pozwala im zachować stanowisko i ukryć własną niekompetencję. Nie mają czasu na tygodniowe robocze spotkania i nie przekazują potrzebnych informacji, ale odnajdują się natychmiast kiedy dzieje się coś nieprzyjemnego.

Nie muszę dodawać, że chętnie przypisują sobie wszystkie pozytywne wyniki jakie wypracuje agencja PR.

Kiedy trafiamy na takiego klienta wiemy, że czas sprzedać samochód. Też tak uważasz?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.00 MediaGapa - ocena artykułu: 3.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczyński Media Google Internet Informacja Prawda Firma Dziennikarze Reporterzy Relations Szef Relacje Klient PRACOWNICY Reporter Gapa Dziennikarz Polska Problem Klienci Agencje Twitter Pressence Rzecznik Komunikacja Gazeta Tusk Public Wywiad Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 21 pytań reportera na szkoleniu medialnym
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Wiosenne jasne myślenie
4. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
5. Politycy, donosiciele i dziennikarze
6. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
7. Słowa się nie liczą – ważna jest mowa ciała?
8. 7 prostych pytań o PR
9. Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki
10. Gwarancja jakości usług agencji PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl