Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2008-04-21
"Dziwne e-maile"

Dziwne e-maile

W poczcie znalaz?em list zatytu?owany INFORMACJA PRASOWA.

Zastanawiam si? co autor mia? na my?li wybieraj?c tak "oryginalny" tytu?.

Wyobra? sobie, ?e dziennikarz dostanie jednego dnia 30 tak zatytu?owanych przesy?ek. Która wa?niejsza? Która ciekawsza? Któr? warto przeczyta?? Któr? zapami?ta??

Efekt? Wszystkie l?duj? w koszu.

Oto jeszcze inne dziwne zachowania autorów korespondencji elektronicznej:

1. Ogólne powitanie w rodzaju "Drogi Panie Redaktorze". Zawsze u?ywaj imienia redaktora. Nie znasz? To nie wysy?aj.

2. W linii tematu pojawiaj? si? du?e litery lub wykrzykniki. Wygl?daj? nie?adnie i s? ?atw? zdobycz? dla programów filtruj?cych poczt?.

3. Dziwnie ?amane linie. ?adna z linii nie powinna przekracza? 65 znaków. Textpad to edytor do pisania w ASCII, który automatycznie sformatuje e-mail.

4. Nieznane znaki/litery. Czasem widzisz ma?y kwadracik w ?rodku zdania. Dzieje si? tak, kiedy niektóre znaki, szczególnie z edytora Microsoft Word, nie s? rozpoznawane przez program pocztowy. E-mail dobrze wygl?da przed wysy?k?, ale odbiorca dostaje go ju? w gorszej formie. Wszystko zale?y od programu, którego u?ywa do obs?ugi poczty. Dlatego pisz?c list w Wordzie i przenosz?c kopi? do listu, przetestuj go wysy?aj?c do kilku osób u?ywaj?cych ró?nych programów. Dopiero po pozytywnym wyniku takiej próby mo?esz wysy?a? e-mail do mediów.

5. Zerwane linki. Nie stawiaj ?adnych znaków po adresie URL.

6. D?ugi adres URL umie?? w osobnej linii. Zbyt d?ugie adresy URL mo?esz skróci? tutaj.

7. Niedok?adne lub niepe?ne dane kontaktowe.

8. Wysy?anie plików w za??czniku, w tym informacji prasowej (bez zgody odbiorcy).

9. Adresy e-mail dziennikarzy wysy?ane w kopii CC (carbon copy). Nigdy tego nie rób. Zdarzy?o mi si? pozna? listy kontaktów medialnych osób wysy?aj?cych do mnie listy tylko dlatego, ?e nie przestrzega?y tej zasady.

Dosta?e? dziwny e-mail? Co Ci? w nim zaskoczy?o? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gapa Klienci Prawda Gazeta Relacje Klient Reporterzy Firma Informacja Twitter Szef Media Reporter Dziennikarz Google Polska Tusk Relations Pressence Agencje Praktycy Dziennikarze Komunikacja Rzecznik Public Problem Internet Wywiad Kaczy?ski PRACOWNICY



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Rzut karny, czyli jak odró?ni? prawdziwy skandal od sztucznego
2. Reporter chce do domu
3. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
4. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
5. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
6. Dlaczego kreatywny PR jest najlepsz? strategi?
7. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
8. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
9. S?awomir Nowak – Media Gapa 2013
10. 21 mi?ych s?ówek
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl