Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-04-21
"Dziwne e-maile"

Dziwne e-maile

W poczcie znalazłem list zatytułowany INFORMACJA PRASOWA.

Zastanawiam się co autor miał na myśli wybierając tak "oryginalny" tytuł.

Wyobraź sobie, że dziennikarz dostanie jednego dnia 30 tak zatytułowanych przesyłek. Która ważniejsza? Która ciekawsza? Którą warto przeczytać? Którą zapamiętać?

Efekt? Wszystkie lądują w koszu.

Oto jeszcze inne dziwne zachowania autorów korespondencji elektronicznej:

1. Ogólne powitanie w rodzaju "Drogi Panie Redaktorze". Zawsze używaj imienia redaktora. Nie znasz? To nie wysyłaj.

2. W linii tematu pojawiają się duże litery lub wykrzykniki. Wyglądają nieładnie i są łatwą zdobyczą dla programów filtrujących pocztę.

3. Dziwnie łamane linie. Żadna z linii nie powinna przekraczać 65 znaków. Textpad to edytor do pisania w ASCII, który automatycznie sformatuje e-mail.

4. Nieznane znaki/litery. Czasem widzisz mały kwadracik w środku zdania. Dzieje się tak, kiedy niektóre znaki, szczególnie z edytora Microsoft Word, nie są rozpoznawane przez program pocztowy. E-mail dobrze wygląda przed wysyłką, ale odbiorca dostaje go już w gorszej formie. Wszystko zależy od programu, którego używa do obsługi poczty. Dlatego pisząc list w Wordzie i przenosząc kopię do listu, przetestuj go wysyłając do kilku osób używających różnych programów. Dopiero po pozytywnym wyniku takiej próby możesz wysyłać e-mail do mediów.

5. Zerwane linki. Nie stawiaj żadnych znaków po adresie URL.

6. Długi adres URL umieść w osobnej linii. Zbyt długie adresy URL możesz skrócić tutaj.

7. Niedokładne lub niepełne dane kontaktowe.

8. Wysyłanie plików w załączniku, w tym informacji prasowej (bez zgody odbiorcy).

9. Adresy e-mail dziennikarzy wysyłane w kopii CC (carbon copy). Nigdy tego nie rób. Zdarzyło mi się poznać listy kontaktów medialnych osób wysyłających do mnie listy tylko dlatego, że nie przestrzegały tej zasady.

Dostałeś dziwny e-mail? Co Cię w nim zaskoczyło? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.75 MediaGapa - ocena artykułu: 4.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Komunikacja Dziennikarz Kaczyński PRACOWNICY Tusk Firma Google Problem Klienci Polska Informacja Wywiad Prawda Klient Media Twitter Rzecznik Agencje Reporter Praktycy Szef Reporterzy Gazeta Relations Internet Gapa Public Pressence Dziennikarze



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia
6. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
7. Mapa kluczowych komunikatów
8. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
9. Czytanie z oczu
10. Dlaczego nie jestem dziennikarzem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl