Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-05-17
"Eksperci PR od siedmiu bole?ci"

Eksperci PR od siedmiu bole?ci

Opowiem niezwyk?? histori?.

Jeste? producentem produktu X. Nagle (telefon dzwoni o 6:03) dowiadujesz si?, ?e Twój produkt jest ??czony ze ?mierci? kilku osób – wszystkie u?ywa?y tego samego produktu.

Szybko zwo?ujesz sztab kryzysowy, dok?adnie analizujecie spraw?, ale nie znajdujesz ?adnego zwi?zku. W mediach pojawiaj? si? doniesienia o kolejnych zgonach. Krajowe dzienniki informuj? na pierwszych stronach, ?e to w?a?nie Twój produkt "zabi? niewinnych ludzi".

Przez ca?y czas badasz spraw?, ale wci?? nie znajdujesz bezpo?redniego zwi?zku mi?dzy Twoim produktem i tragicznymi wypadkami. Nie mo?esz z przekonaniem stwierdzi?: tak to my.

Media i konsumenci ju? zdecydowali o winie. Prawnicy doradzaj? milczenie. Doradcy PR i eksperci omawiaj?cy spraw? w mediach maj? inn? rad?: musisz co? powiedzie? – otwarcie i szczerze – bez wzgl?du na koszty i konsekwencje. Absolutna transparentno??! Niewa?ne, ?e konkurencja pozna Twoje sekrety.

Wszyscy namawiaj? do szybkich przeprosin.

Zdezorientowany, nie wiesz co zrobi?. Kto uwierzy w zaprzeczenie? Z drugiej strony, milczenie b?dzie odebrane jako przyznanie si? do winy. Przeprosi?? Ale za co? Masz przeprosi? za zarzut, którego prawdziwo?ci nie jeste? w stanie potwierdzi?? Ma?o tego – na tym etapie, nikt nie mo?e go udowodni?.

Mo?esz oczywi?cie powiedzie?, ?e powo?a?e? specjaln? grup? ekspertów do zbadania sprawy. Ale media informuj? o kolejnych zgonach.

Wycofujesz produkt ze sprzeda?y – do wyja?nienia sprawy. Pojawiaj? si? problemy logistyczne, spadaj? zamówienia, ale nic co by ?wiadczy?o o gwa?townym za?amaniu si? zaufania klientów do Twojej firmy.

Spraw? zainteresowa?a si? prokuratura. Rodziny ofiar oddaj? sprawy do s?du. Jeste? napi?tnowany przez pras?. Eksperci PR krytykuj?.

"Firma nie przej??a inicjatywy w zarz?dzaniu kryzysem. Zostawi?a wszystko mediom i opinii publicznej," mówi?.

"Nie przeprosili," dodaj? niektórzy.

Pó? roku pó?niej prokuratura og?asza wyniki ?ledztwa. Ku zdziwieniu wi?kszo?ci w ?wiat idzie wiadomo??: to nie Twój produkt by? przyczyn? tragicznych wypadków. Zawinili... sami klienci, którzy u?ywali produktu niezgodnie z przeznaczeniem.

Media w tym czasie zainteresowa?y si? innymi tematami – tyle przecie? si? dzieje. Kilku dziennikarzy napisa?o o wyniku ?ledztwa, ale bez wi?kszego rezonansu. Konsumentów to ju? nie interesuje, rodziny "ofiar" wycofa?y powództwa.

Eksperci PR tak?e dyskretnie si? ulotnili – swoj? fachow? wiedz? sprzedaj? gdzie indziej. Komentuj? w telewizji najnowszy kryzys. Ty jeste? dla nich histori?.

Nikt nie chce ju? mówi? o bezpiecze?stwie Twego produktu. Liczysz straty, reputacja w strz?pach – by? mo?e nigdy nie odzyskasz dobrego imienia. Kto? przeprasza? Wolne ?arty.

Konkluzja

Po wybuchu du?ego kryzysu eksperci PR ch?tnie mówi? w mediach co trzeba zrobi?.

Kiedy pojawia si? wi?cej informacji – i nie wszystkie s? jasne, spójne i logiczne – ich entuzjazm w udzielaniu rad szybko topnieje. Co wi?cej, ci sami eksperci niech?tnie komentuj? b??dy klientów i sk?onno?? mediów do popularyzacji pochopnych s?dów.

Myl? si?? Napisz o tym w komentarzu.

PS. Co to by? za produkt? Samochód, skuter wodny, spadochron... Niewa?ne.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.75 MediaGapa - ocena artykułu: 3.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Tusk Relations Rzecznik Public Klienci Problem Informacja Gapa Gazeta Reporterzy Komunikacja Szef PRACOWNICY Internet Google Prawda Kaczy?ski Wywiad Agencje Relacje Pressence Dziennikarz Media Twitter Praktycy Dziennikarze Firma Reporter Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Redaktor czy reporter?
4. Druga szansa w mediach
5. Masz strategi? komunikacji z mediami?
6. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl