Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-05-02
"Coś za darmo"

Coś za darmo

Bezpłatny, darmowy, gratisowy...

O tych przymiotnikach można powiedzieć, że są nadużywane, wytarte i wyblakłe, ale ich hipnotyczne działanie wciąż magicznie przyciąga klientów – ludzie nie mogą oprzeć się pokusie przyjęcia czegoś za darmo, nawet jeśli jest to tylko kolorowy balonik.

Bezpłatne oferty działają z dwóch powodów:

1. Nowi klienci mogą bezstresowo wypróbować Twój produkt lub usługę. Jeśli im się spodoba, będą mieć ochotę na więcej. Może nawet stwierdzą, że nie mogą bez tego się obyć :-)

2. Bezpłatne szkolenie lub usługa doradcza zgodnie z zasadą wzajemności budzą potrzebę podtrzymania relacji wynikających z chęci zrewanżowania się za oddaną wartościową przysługę. To zjawisko psychologicznej współzależności opisał Robert Cialdini w książce "Wywieranie wpływu na ludzi".

Informacja - Absolutny przebój

Darmowa oferta musi mieć wysoką wartość w oczach osób, do których jest kierowana. Do tej grupy należą m.in. usługi związane z przekazywaniem i wymianą informacji. Stąd duża popularność raportów, szczególnie tych ujawniających sekrety, tajemnice i "poufne" informacje.

Istnieje mnóstwo sposób przekazywania klientom bezpłatnych ofert (plik pdf, na przykład, e-book "Moje miłe media", prezentacja, nagranie video). Oto trzy przykłady:

1. Darmowe nagranie audio. Zaproponuj abonentom biuletynu firmowego bezpłatne nagranie z prezentacji (plik MP3).

2. Bezpłatna sesja szkoleniowa. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z mocy indywidualnego treningu. Zarezerwuj w swoim planie dnia jedną półgodzinną telefoniczną sesję szkoleniową, aby klienci poczuli i docenili wartość kontaktu z osobistym trenerem/konsultantem.

3. Darmowy audyt. Obiektywna ocena działania firmy (na przykład, nasz bezpłatny audyt "Chcesz PR?") zawsze będzie doceniona przez dbającego o rozwój przedsiębiorcę. Jeszcze większą wartość będą miały porady co poprawić. Ty też zyskujesz, bo jednocześnie budujesz podwaliny pod przyszły kontakt handlowy.

Bezpłatne oferty powinny być adresowane tylko do nowych klientów. Możesz też połączyć siły z innym partnerem i korzystając ze wspólnych baz danych przygotować jeszcze bardziej wszechstronną i atrakcyjną propozycję.

Wiarygodna oferta

Może się zdarzyć, że promocyjna oferta będzie tak atrakcyjna, że klient pomyśli: "To jest zbyt piękne, aby było prawdziwe" i zacznie się zastanawiać dlaczego dajesz tak dużo za nic. Aby tego uniknąć, wyjaśnij co i dlaczego oferujesz. Inaczej, Twoja wiarygodność będzie poddana ciężkiej próbie.

Każdy nowy klient jest nastawiony sceptycznie i ma po temu powody. Tyle razy był przecież kuszony "rewelacyjnymi ofertami". Zastanów się jakie może mieć obiekcje i rozwiej je. Podanie racjonalnych i zrozumiałych powodów dlaczego dajesz aż tyle za darmo pozwoli mu je przeanalizować i samodzielnie podjąć rozważną decyzję.

Konkluzja

Przemyślane bezpłatne porady i szkolenia mogą być w usługach elementem przebojowej strategii marketingowej. Warto więc zastanowić się co wartościowego możesz zaproponować klientom za darmo pod warunkiem, że nie zrujnuje to Twojego budżetu i nie ogołoci półek z najbardziej cennych aktywów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Relations Komunikacja Problem Kaczyński Firma Gapa Klient Informacja Dziennikarze Rzecznik Twitter Media Prawda Praktycy Reporterzy Dziennikarz Reporter Szef Wywiad PRACOWNICY Polska Internet Public Agencje Klienci Pressence Google Tusk Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl