Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-03-03
"Piórka eksperta mediów społecznościowych"

Piórka eksperta mediów społecznościowych

Nosiłem się z tymi myślami o mediach społecznościowych kilka miesięcy. Dziś dzielę się nimi z Tobą.

1. Nikogo nie interesuje Twoja marka.

2. Jeżeli prawdą jest pkt. 1, musisz znaleźć lub wymyślić coś co ludzi zainteresuje i pobudzi do działania. Uwaga: rewolucje też się nudzą :-)

3. Nikogo nie interesuje Twoja firma/organizacja/instytucja.

4. Jeżeli prawdą jest pkt. 3, musisz pokazać ludzką i autentyczną twarz Twojej firmy/organizacji/instytucji – to znaczy styl, pasję, ton i mam nadzieję prawdziwe imię – Wojciech, Józek, Anna, Klara – i nazwisko; plus wyjaśnienie jaki masz związek ze swoją firmą/organizacją/instytucją (prezes, szef public relations, sprzątaczka, itd.).

5. Nie umieszczaj wpisów na Twitterze, Facebooku lub blogu za często. Nie rób tego za rzadko. Skąd wiedza jak często to robić? Zapytaj kolegów i koleżanki z pracy, a najlepiej zasięgnij porady u znajomych na Twitterze, fanów na Facebooku, czytelników bloga, prenumeratorów newslettera. Ludzie chętnie dzielą się opiniami, bo czują się ważni i potrzebni.

6. Jest nie tylko wskazane, ale nawet wymagane, żebyś dzielił się w mediach społecznościowych informacjami, opiniami i komentarzami na tematy nie związane bezpośrednio z Twoją firmą, produktem i/lub usługą (patrz pkt. 1 i 3).

7. Marnujesz czas jeżeli umieszczasz tylko własne treści.

8. Jeśli prawdą jest pkt. 7, rusz głową – czytaj co piszą inni, komentuj i dziel się tym co uznasz za wartościowe.

9. Korzystanie z mediów społecznościowych jest tanie jeśli liczysz tylko wydane złotówki.

10. Prawdziwym kosztem w mediach społecznościowych jest CZAS (patrz pkt. 5, 6 i 8).

11. Kampanie komunikacyjne w mediach społecznościowych udają się pod warunkiem, że są proste, świeże i oryginalne; termin "przydatności do spożycia" takiej kampanii zależy wyłącznie od "apetytu" internautów.

12. Problem z kampaniami komunikacyjnymi w serwisach społecznościowych polega na tym, że umierają w chwili narodzin jeżeli nie napędza ich autentyczna wartość (idea, przekaz, koncepcja).

13. Nie ufaj nikomu kto przedstawia się jako "ekspert mediów społecznościowych" – uciekaj przed guru gdzie pieprz rośnie.

14. Nie ma ekspertów mediów społecznościowych (patrz pkt. 13). Każdy uczy się (albo nie) na własnych błędach.

15. Strojenie się w piórka guru i występowanie w roli eksperta jest ulubioną rozrywką w mediach społecznościowych. Ten wpis jest tego dobrym przykładem.

Powiedz jakie myśli Cię nachodzą, kiedy słyszysz hasło: media społecznościowe.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Klienci Informacja Relations Gapa Komunikacja Dziennikarze Dziennikarz Pressence Klient Public Kaczyński Google Gazeta Reporterzy Problem Reporter Praktycy Tusk Prawda Firma PRACOWNICY Relacje Twitter Agencje Szef Media Rzecznik Wywiad Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dziwne e-maile
2. Anty-negatywny apel polityczny
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
7. Co mówi Twoja twarz?
8. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
9. Prawdziwy kryzys Toyoty
10. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl