Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2010-12-13
"Medialne lekarstwo na wybuja?e ego"

Medialne lekarstwo na wybuja?e ego

Masz du?e ego?

Oczywi?cie, ?e nie.

Masz znajomych, przyjació?, wspó?pracowników, którzy maj? wybuja?e ego?

Problem z lud?mi, którzy maj? nieproporcjonalnie du?e ego polega na tym, ?e w rozmowach z dziennikarzami lubi? popisywa? si? wiedz? i elokwencj?. Zasypuj? reportera gradem faktów, wymieniaj? mnóstwo liczb, sypi? jak z r?kawa przyk?adami - 1259 faktów i tylko troch? mniej liczb.

W efekcie reporter z 1259 informacji sam wybiera trzy dla niego najwa?niejsze i umieszcza je w artykule.

Nast?pnego dnia prezes WIELKIE EGO ze zdziwieniem czyta artyku? w gazecie. Dlaczego akurat te informacje? Kogo zatrudniaj? w tej redakcji? Przecie? inne fakty by?y o wiele ciekawsze.

Odpowiedzialno?? spada na dziennikarza, który nie potrafi? wybra? najlepszych informacji. Gdyby by? tak m?dry i inteligentny jak ja (czyli szef firmy), na pewno wybra?by co? zdecydowanie lepszego.

Wielu moich klientów jak ula? pasuje do tego profilu. Oto jak sobie radz? w takiej sytuacji.

Ja: "Panie Wielkie Ego, kto wie wi?cej o firmie, produkcie, us?udze i bran?y? Kto lepiej zna temat? Pan czy reporter, który przed chwil? wróci? z otwarcia mostu, rano by? na konferencji prasowej klubu radnych i pisze te? na dwadzie?cia innych tematów gospodarczych?"

Pan Wielkie Ego: "Oczywi?cie, ?e ja."

Ja: "Je?eli przeka?e pan dziennikarzowi w czasie godzinnego wywiadu 49 ró?nych informacji, spo?ród ilu mo?e wybiera? reporter?"

Pan Wielkie Ego: "To proste - spo?ród 49."

Ja: "Czy w typowym artykule mo?na znale?? wi?cej ni? trzy kluczowe przes?ania?"

Pan Wielkie Ego: "Nie mo?na."

Ja: "Czyli po wywiadzie ma pan szanse 3 do 49 (6%), ?e w tek?cie znajd? si? dok?adnie te informacje, na których panu najbardziej zale?y. Czy podoba si? panu to prawdopodobie?stwo?"

Pan Wielkie Ego: "Oczywi?cie, ?e nie."

Ja: "Kto? musi podj?? decyzj?, które informacje trafi? do tekstu. Wyboru dokona reporter, któremu niekoniecznie zale?y, ?eby pokaza? firm? w najlepszym ?wietle, albo pan. Kto to zrobi lepiej?"

Pan Wielkie Ego: "Ja!"

Ja: "Idziemy w dobrym kierunku. Je?eli chce pan zwi?kszy? swoje szanse, nale?y przekaza? w wywiadzie nie wi?cej ni? trzy informacje. Te kluczowe przekazy trzeba powtarza? w rozmowie w ró?nych kontekstach, wyja?nia? za pomoc? ró?nych przyk?adów, opowiada? ciekawe historie, które poka?? dlaczego s? takie wa?ne. Na koniec wywiadu reporter b?dzie mie? w notatniku trzy tematy i tylko te tematy mog? trafi? do artyku?u. Teraz prawdopodobie?stwo wykorzystania w tek?cie w?a?nie tych informacji jest du?o wi?ksze, prawda?"

Przytoczony dialog mo?e wygl?da? troch? sztucznie, ale jest niezmiernie skuteczny. Kiedy uda Ci si? przekona? jak wa?ny jest w wywiadzie wybór trzech kluczowych komunikatów, ?eby zachowa? kontrol? na tym co trafi do druku, poczujesz si? jak rodzic, który nauczy? dziecko otwiera? pude?ko z czekoladkami. Takiej umiej?tno?ci si? nie zapomina!

Przepadam za lud?mi z ogromnym ego, gdy? po pierwsze, te? nie jestem najskromniejsz? osob? na ?wiecie i po drugie, tacy klienci robi? na szkoleniach medialnych najszybsze i najwi?ksze post?py.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Informacja Twitter Reporterzy Dziennikarz Agencje Polska Google Kaczy?ski Tusk PRACOWNICY Firma Public Szef Prawda Rzecznik Relacje Klienci Pressence Internet Gapa Problem Reporter Gazeta Wywiad Klient Dziennikarze Relations Komunikacja Media



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Druga szansa w mediach
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl