Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-12-13
"Medialne lekarstwo na wybujałe ego"

Medialne lekarstwo na wybujałe ego

Masz duże ego?

Oczywiście, że nie.

Masz znajomych, przyjaciół, współpracowników, którzy mają wybujałe ego?

Problem z ludźmi, którzy mają nieproporcjonalnie duże ego polega na tym, że w rozmowach z dziennikarzami lubią popisywać się wiedzą i elokwencją. Zasypują reportera gradem faktów, wymieniają mnóstwo liczb, sypią jak z rękawa przykładami - 1259 faktów i tylko trochę mniej liczb.

W efekcie reporter z 1259 informacji sam wybiera trzy dla niego najważniejsze i umieszcza je w artykule.

Następnego dnia prezes WIELKIE EGO ze zdziwieniem czyta artykuł w gazecie. Dlaczego akurat te informacje? Kogo zatrudniają w tej redakcji? Przecież inne fakty były o wiele ciekawsze.

Odpowiedzialność spada na dziennikarza, który nie potrafił wybrać najlepszych informacji. Gdyby był tak mądry i inteligentny jak ja (czyli szef firmy), na pewno wybrałby coś zdecydowanie lepszego.

Wielu moich klientów jak ulał pasuje do tego profilu. Oto jak sobie radzę w takiej sytuacji.

Ja: "Panie Wielkie Ego, kto wie więcej o firmie, produkcie, usłudze i branży? Kto lepiej zna temat? Pan czy reporter, który przed chwilą wrócił z otwarcia mostu, rano był na konferencji prasowej klubu radnych i pisze też na dwadzieścia innych tematów gospodarczych?"

Pan Wielkie Ego: "Oczywiście, że ja."

Ja: "Jeżeli przekaże pan dziennikarzowi w czasie godzinnego wywiadu 49 różnych informacji, spośród ilu może wybierać reporter?"

Pan Wielkie Ego: "To proste - spośród 49."

Ja: "Czy w typowym artykule można znaleźć więcej niż trzy kluczowe przesłania?"

Pan Wielkie Ego: "Nie można."

Ja: "Czyli po wywiadzie ma pan szanse 3 do 49 (6%), że w tekście znajdą się dokładnie te informacje, na których panu najbardziej zależy. Czy podoba się panu to prawdopodobieństwo?"

Pan Wielkie Ego: "Oczywiście, że nie."

Ja: "Ktoś musi podjąć decyzję, które informacje trafią do tekstu. Wyboru dokona reporter, któremu niekoniecznie zależy, żeby pokazać firmę w najlepszym świetle, albo pan. Kto to zrobi lepiej?"

Pan Wielkie Ego: "Ja!"

Ja: "Idziemy w dobrym kierunku. Jeżeli chce pan zwiększyć swoje szanse, należy przekazać w wywiadzie nie więcej niż trzy informacje. Te kluczowe przekazy trzeba powtarzać w rozmowie w różnych kontekstach, wyjaśniać za pomocą różnych przykładów, opowiadać ciekawe historie, które pokażą dlaczego są takie ważne. Na koniec wywiadu reporter będzie mieć w notatniku trzy tematy i tylko te tematy mogą trafić do artykułu. Teraz prawdopodobieństwo wykorzystania w tekście właśnie tych informacji jest dużo większe, prawda?"

Przytoczony dialog może wyglądać trochę sztucznie, ale jest niezmiernie skuteczny. Kiedy uda Ci się przekonać jak ważny jest w wywiadzie wybór trzech kluczowych komunikatów, żeby zachować kontrolę na tym co trafi do druku, poczujesz się jak rodzic, który nauczył dziecko otwierać pudełko z czekoladkami. Takiej umiejętności się nie zapomina!

Przepadam za ludźmi z ogromnym ego, gdyż po pierwsze, też nie jestem najskromniejszą osobą na świecie i po drugie, tacy klienci robią na szkoleniach medialnych najszybsze i największe postępy.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Relations Agencje Dziennikarze Prawda Kaczyński Twitter Pressence Klienci Firma Gazeta Szef Praktycy Informacja Gapa Wywiad Reporterzy Relacje Public Rzecznik Dziennikarz Media PRACOWNICY Tusk Google Internet Polska Komunikacja Reporter Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Największy mit w zarządzaniu kryzysem
4. Masz strategię komunikacji z mediami?
5. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
9. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
10. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl