Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2010-01-25
"Miligram twórczego pytania"

Miligram twórczego pytania

Ka?da osoba, która uczestniczy?a z ramienia agencji PR w prezentacji oferty nowemu klientowi us?ysza?a takie pytanie: "Jak wygl?da proces tworzenia oryginalnych i twórczych koncepcji public relations?"

Ka?dy praktyk PR, który ma w sobie miligram szacunku dla swej profesji odpowiedzia? z przekonaniem: "Do diaska, nie ma ?adnego procesu."

Ale nie ma osoby, która by odpowiedzia?a w ten sposób. Nie ma.

Istnieje proces tworzenia strategii public relations, proces opracowania planu kontaktów z mediami, nawet proces pisania informacji prasowej, ale nie ma procesu tworzenia oryginalnej, niepowtarzalnej, twórczej idei.

Nigdy takiego procesu nie by?o i nie b?dzie.

Inspiracja przychodzi w ró?nych miejscach i okoliczno?ciach. Wielu konsultantów PR przechwala si?, ?e zawsze maj? na podor?dziu znakomite pomys?y. Mój umys? tak nie pracuje.

Ka?dy problem klienta jest wyj?tkowy i zawsze potrzebuj? troch? czasu, ?eby przedstawi? optymalne rozwi?zanie. Mo?e inspiracja dopadnie mnie w kinie, mo?e w saunie, mo?e w korku ulicznym, mo?e w czasie gry w szachy, mo?e o 3:00 nad ranem. Bez paniki – nie oczekuj? b?yskawicznej odpowiedzi na mój e-mail z 3:00 rano :-)

Ali?ci, kiedy pada pytanie o "proces twórczy" pracownik agencji PR prezentuje szereg wykresów z kolorowymi strza?kami, s?upki z trendami, wielopunktowe listy zada?. Obowi?zkowa lista s?ów-kluczy: struktury próbne, entropia, synergia, synektyka Gordona, fiszki Crawforda, inercja mentalna, natchnienie, nasycenie, inkubacja i iluminacja. S?owem, robi wszystko, ?eby nie odpowiedzie? wprost na pytanie.

Prezentacja ma zazwyczaj nadzwyczaj pompatyczny tytu?, na przyk?ad "Wielow?tkowa Matryca Rozwoju Twórczej Idei" i pokazuje jak dzi?ki etnograficznej analizie grupy docelowej rodzi si? zarys koncepcji i nast?pnie przechodzi przez kolejne fazy "wielow?tkowej obróbki", by w ko?cu przerodzi? si? w przebojowy pomys?.

Krótko mówi?c, bajer na dziesi?? fajerek i sto ?arówek.

Prawda jest zupe?nie inna: copywriter i dyrektor artystyczny s? zamykani w ?elaznej klatce, w nieogrzewanej piwnicy, najlepiej gdzie? blisko ha?a?liwej stacji kolejowej. Dyrektor kreatywny otwiera na chwil? klatk?, by wrzuci? im na po?arcie 10 kilogramów ?wie?ej dokumentacji (misja firmy, raporty rynkowe, analiza konsumentów, analiza konkurencji, raport o trendach w bran?y, streszczenia starych kampanii PR). Z hukiem zamyka klatk? i krzyczy: "Macie mi wymy?li? co? pierwszorz?dnego, wybornego, rewelacyjnego, fenomenalnego, bombowego, boskiego, genialnego, odlotowego, fantastycznego [chwila na oddech] najpó?niej do jutra i lepiej, ?eby to by?o co? co mi si? spodoba od razu!". Po czym spokojnie wychodzi na obiad z d?ugonog? blond asystentk?.

Jak Ci si? podoba taki proces twórczy, przyjacielu?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Dziennikarz Relations Firma Dziennikarze Kaczy?ski Google Polska Tusk Klient Relacje Pressence Gapa Szef Prawda Gazeta Problem Komunikacja Reporterzy Public Informacja Twitter Media Internet Wywiad Klienci Praktycy Reporter Rzecznik PRACOWNICY



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
3. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
4. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
5. Czytanie z oczu
6. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
7. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
8. Porozmawiamy o Twoim najwi?kszym wyzwaniu w PR
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl