Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2014-04-11
"Kuchnia eksperta PR"

Kuchnia eksperta PR

Jeste? ekspertem PR?

Jak zdefiniowa? eksperta PR i jak go rozpozna? w t?umie innych fachowców?

Czy to osoba, która najcz??ciej wypowiada si? w mediach na temat PR? Kto? kto opublikowa? najwi?cej artyku?ów w miesi?czniku PRESS? Kto jest najcz??ciej cytowany na konferencjach PR? Kto napisa? najm?drzejsze ksi??ki? Kto jest uwa?any za najdro?szego eksperta PR? Kto? kto ma najwi?cej znajomych na Twitterze i Facebooku?

Moja definicja jest prosta: ekspert PR to osoba, której my?lenie wp?ywa na strategiczne decyzje podejmowane przez Twoj? firm?, organizacj? lub instytucj? w zarz?dzaniu wizerunkiem i reputacj?. To kto? kto publikuje inspiruj?cy artyku? lub ma wyst?pienie na bran?owej konferencji, po którym zmieniasz nastawienie, opini? lub styl dzia?ania. Jego idee zmieniaj? Twój sposób prowadzenia kampanii PR.

Ekspert, praktyk i lider

Kto? kto jest wyró?niaj?cym si? praktykiem nie musi by? koniecznie ekspertem PR.

Popatrzmy na ró?nic? pomi?dzy zawodowym i do?wiadczonym kucharzem, który sprawnie przyrz?dza smakowite potrawy na podstawie sprawdzonych receptur a kucharzem, który wymy?la nowe potrawy i oryginalne przepisy.

Pierwszego wybierzesz kiedy chcesz zje?? popularne danie – przyrz?dzone dok?adnie tak jak lubisz. Drugiego – kiedy znudzony starym menu b?dziesz mie? ochot? na co? nowego, zaskakuj?cego, by? mo?e lepszego.

Taka jest w?a?nie ró?nica pomi?dzy specjalist? a ekspertem PR. Obydwaj s? potrzebni. Od obydwu oczekujemy czego? innego.

W public relations cz?sto jeste?my proszeni o przygotowanie i przeprowadzenie oryginalnej i inspiruj?cej kampanii, która ma wykreowa? naszego klienta na lidera opinii. Najlepsze takie kampanie nie stawiaj? sobie za cel "wykreowania lidera opinii".

Liderzy opinii zmieniaj? warto?ci, priorytety i styl my?lenia innych ludzi. Prawdziwi liderzy zawsze maj? ciekawe pomys?y tak jak najlepsi kucharze bez przerwy maj? pomys?y na nowe dania.

Odwa?ne i ?wie?e pomys?y

Je?eli zale?y Ci na opinii lidera opinii w swojej bran?y lub specjalno?ci, musisz systematycznie dzieli? si? ?wie?ymi i ró?nymi pomys?ami przez d?u?szy czas tak, ?eby ludzie je zauwa?yli, przyzwyczaili si? i czekali na wi?cej.

Pracuj?c nad now? kampani? PR wybieramy w firmie klienta pracowników, którzy s? znani z odwa?nych, oryginalnych i inspiruj?cych pomys?ów. To nie musz? by? osoby (i zwykle nie s?), które b?d? je potem realizowa?.

Gdzie obecnie jest najwi?cej nowych pomys?ów? W mediach spo?eczno?ciowych. Na forach dyskusyjnych. Na eksperckich blogach. Na portalach tematycznych. Na bran?owych konferencjach. W specjalistycznych newsletterach.

To s? teraz media i miejsca, gdzie mo?na udowodni? i utrwali? swoj? pozycj? eksperta i lidera opinii, systematycznie "serwuj?c" nowe idee.

Ekspert PR pracuje nad innowacyjnymi koncepcjami, testuje próbne rozwi?zania i ch?tnie eksperymentuje. Do swojej "ksi??ki kucharskiej" dopisuje najlepsze pomys?y. I czerpie z tego korzy?ci.

Konkluzja

Gwiazda eksperta i lidera opinii ga?nie kiedy nie ma nic wi?cej ciekawego i praktycznego do zaoferowania, a to, co wcze?niej wymy?li? ju? nie fascynuje. Ka?dy zna jego przepisy, patenty i pomys?y.

Je?eli chcesz utrzyma? pozycj? eksperta i lidera opinii, musisz zawsze mie? co? nowego i warto?ciowego do zaproponowania klientom, bran?y i mediom.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Dziennikarze Praktycy Wywiad Polska Public Kaczy?ski Google PRACOWNICY Twitter Gapa Gazeta Klient Reporterzy Pressence Rzecznik Problem Firma Media Relations Relacje Komunikacja Szef Internet Agencje Prawda Informacja Dziennikarz Tusk Reporter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie b?d? pasa?erem w wywiadzie dla mediów
2. Jak prze?y? nalot mediów
3. Media nie wygrywaj? wyborów
4. Nie jestem osob?, która kupczy...
5. Co ??czy PR z lataniem samolotem
6. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
7. Media spo?eczno?ciowe w komunikacji kryzysowej
8. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl