Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-04-23
"40 cytatów inspirujących praktyków PR"

40 cytatów inspirujących praktyków PR

Lubię zwięzłe, barwne i sugestywne cytaty, trafne maksymy i złote myśli.

W komputerowym archiwum mam kilka tysięcy takich wyrażeń. Nie zbieram ich dla siebie – wykorzystuję na zajęciach ze studentami, w prezentacjach i na szkoleniach medialnych.

Oto 40 moich ulubionych cytatów w czterech kategoriach: 1. zarządzanie kryzysem, 2. komunikacja kryzysowa, 3. wystąpienia publiczne i 4. szkolenia medialne.

Zarządzanie kryzysem

1. "Nie ma wątpliwości, że ziemia nasza nie jest dla aniołów."

– Herbert George Wells

2. "Nie obrażaj się na bieg zdarzeń. One i tak tego nie zrozumieją."

– Platon

3. "Zwycięzcą jest się tylko jeden dzień."

– Ajschylos

4. "Lepiej kontrolować błędy swoje niż cudze."

– Demokryt

5. "Niebezpieczeństwo jest piękną rzeczą, jeśli się jej świadomie poszukuje."

– Ernest Hemingway

6. "Wstrząs jest to przeżycie, od którego wariat może wyzdrowieć, a człowiek normalny może zwariować."

– Tadeusz Kotarbiński

7. "Tego samego głupstwa nie powinno się dwa razy robić, bo wybór jest dostatecznie duży."

– Bertrand Russell

8. "Nie gardź sobą, że przegrałeś bitwę. Trzeba znacznej siły, by się zapędzić aż tam, gdzie się bitwy przegrywa."

– Henryk Elzenberg

9. "Jeżeli potwór nie napawa Cię przerażeniem, przestaje być potworem."

– Jonathan Carroll

10. "Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się."

– Aldous Huxley

Komunikacja kryzysowa

11. "Na papierze wszystkie plany są jednakowo dobre, jednak rzeczywistość dała dowód swej nieposkromionej pasji, z jaką rozwiewa papiery i drze plany na strzępy."

– José Saramago

12. "Ludzie żądają wolności słowa, by zrekompensować sobie wolność myślenia, której unikają."

– Soren Kierkegaard

13. "Słowu nie wolno być większym niż jego treść pojęciowa. Wolno mu być mniejszym."

– Maria Dąbrowska

14. "Skuteczna komunikacja to 20% tego, co wiesz i 80% tego, co czujesz na temat tego, co wiesz."

– Jim Rohn

15. "Prawda jest dziwniejsza od fikcji, a to dlatego, że fikcja musi być prawdopodobna. Prawda – nie."

– Mark Twain

16. "Łatwo o zgodność w sprawach, które nas nie przejmują."

– Johan Spalding

17. "Zarówno najwyższa, jak najniższa forma krytyki jest pewnego rodzaju autobiografią."

– Oscar Wilde

18. "Ten, kto Cię obraził jest albo silniejszy, albo słabszy od Ciebie. Jeżeli słabszy, oszczędź go, jeżeli silniejszy, oszczędź siebie."

– Seneka Młodszy

19. "Nerwowa reakcja na krytykę wcale nie kładzie jej kresu; przeciwnie, rodzi w oceniającym przekonanie, że ma rację w tym, co mówi."

– Richard Carlson

20. "Zwięzłość jest duszą rozumu."

– William Szekspir

Wystąpienia publiczne

21. "Jakaż różnica pomiędzy sławą, za którą się płaci, a sławą, na której się zarabia!"

– Witold Gombrowicz

22. "Sekret nudzenia tkwi w chęci powiedzenia wszystkiego."

– Wolter

23. "Nawet jeśli ktoś mówi dobrze, jeśli mówi za dużo, zawsze powie jakieś głupstwo."

– Aleksander Dumas

24. "Dwie siły potężnieją w świecie intelektu: precyzja i bełkot. Zadanie: nie należy dopuścić do narodzin hybrydy – precyzyjnego bełkotu."

– Stanisław Jerzy Lec

25. "Dowodem wysokiego wykształcenia jest umiejętność mówienia o rzeczach największych w sposób najprostszy."

– Ralph Waldo Emerson

26. "Prostota jest owocem dojrzałości."

– Fryderyk Schiller

27. "Serce człowieka nie zna silniejszej namiętności niż żądza nakłonienia innych do własnych przekonań."

– Virginia Woolf

28. "Jednomyślność jest rzeczą bardzo nudną w rozmowie."

– Michel de Montaigne

29. "Co innego muzyka, która wywołuje emocje, a co innego emocje, które pretendują do tytułu muzyki."

– Julio Cortázar

30. "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."

– Mark Twain

Szkolenia medialne

31. "Kłopot prasy polega na tym, że nic co normalne, nie jest interesujące."

– Saul Bellow

32. "Człowiek, który nic nie czyta, jest bardziej oświecony, niż człowiek, który nie czyta nic, poza gazetami."

– Thomas Jefferson

33. "Dziennikarz pisze dla zapomnienia, podczas gdy chciałby pisać dla pamięci i czasu."

– Jorge Luis Borges

34. "Nie wierzę w bezstronne dziennikarstwo, nie wierzę w formalny obiektywizm. Dziennikarz nie może być obojętnym świadkiem, powinien posiadać zdolność, którą w psychologii nazywa się empatią… Tak zwane dziennikarstwo obiektywne jest niemożliwe w sytuacjach konfliktów. Próby obiektywizmu w takich sytuacjach prowadzą do dezinformacji."

– Ryszard Kapuściński

35. "Jeśli mówisz prawdę, nie musisz niczego pamiętać."

– Mark Twain

36. "Nie pozwól, żeby język wyprzedzał myśl."

– Antoni Czechow

37. "Styl dla jednych: skomplikowany sposób powiedzenia rzeczy prostych; dla innych – prosty sposób powiedzenia rzeczy skomplikowanych."

– Jean Cocteau

38. "Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć."

– Albert Einstein

39. "Trening jest skuteczny tylko wtedy, gdy człowiek jest świadomy swoich możliwości, wie, że może skoczyć wzwyż na 2 metry, zrobić 153 pompki, zapamiętać dwie strony tekstu w obcym języku. Każdy następny trening ma sens tylko, jeżeli stanowi próbę pobicia rekordu z poprzedniego dnia: zdechnę, ale zrobię 154 pompki..."

– Wiktor Suworow

40. "Perfekcję osiąga się wtedy, gdy nie można już nic odjąć, a nie dodać."

– Antoine de Saint–Exupéry

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.60 MediaGapa - ocena artykułu: 4.60

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gazeta Informacja Rzecznik Public Kaczyński Reporterzy Klient Problem Pressence Relations Firma Twitter Wywiad Dziennikarze Komunikacja Relacje Prawda Gapa Agencje Klienci Internet PRACOWNICY Polska Reporter Dziennikarz Tusk Google Media Szef Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Co mówi uścisk dłoni
4. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
5. Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR
6. Prawo Feliszka
7. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
8. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
9. Dlaczego warto robić audyt medialny
10. Filozofia przeżycia agencji PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl