Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-03-03
"Piórka eksperta mediów społecznościowych"

Piórka eksperta mediów społecznościowych

Nosiłem się z tymi myślami o mediach społecznościowych kilka miesięcy. Dziś dzielę się nimi z Tobą.

1. Nikogo nie interesuje Twoja marka.

2. Jeżeli prawdą jest pkt. 1, musisz znaleźć lub wymyślić coś co ludzi zainteresuje i pobudzi do działania. Uwaga: rewolucje też się nudzą :-)

3. Nikogo nie interesuje Twoja firma/organizacja/instytucja.

4. Jeżeli prawdą jest pkt. 3, musisz pokazać ludzką i autentyczną twarz Twojej firmy/organizacji/instytucji – to znaczy styl, pasję, ton i mam nadzieję prawdziwe imię – Wojciech, Józek, Anna, Klara – i nazwisko; plus wyjaśnienie jaki masz związek ze swoją firmą/organizacją/instytucją (prezes, szef public relations, sprzątaczka, itd.).

5. Nie umieszczaj wpisów na Twitterze, Facebooku lub blogu za często. Nie rób tego za rzadko. Skąd wiedza jak często to robić? Zapytaj kolegów i koleżanki z pracy, a najlepiej zasięgnij porady u znajomych na Twitterze, fanów na Facebooku, czytelników bloga, prenumeratorów newslettera. Ludzie chętnie dzielą się opiniami, bo czują się ważni i potrzebni.

6. Jest nie tylko wskazane, ale nawet wymagane, żebyś dzielił się w mediach społecznościowych informacjami, opiniami i komentarzami na tematy nie związane bezpośrednio z Twoją firmą, produktem i/lub usługą (patrz pkt. 1 i 3).

7. Marnujesz czas jeżeli umieszczasz tylko własne treści.

8. Jeśli prawdą jest pkt. 7, rusz głową – czytaj co piszą inni, komentuj i dziel się tym co uznasz za wartościowe.

9. Korzystanie z mediów społecznościowych jest tanie jeśli liczysz tylko wydane złotówki.

10. Prawdziwym kosztem w mediach społecznościowych jest CZAS (patrz pkt. 5, 6 i 8).

11. Kampanie komunikacyjne w mediach społecznościowych udają się pod warunkiem, że są proste, świeże i oryginalne; termin "przydatności do spożycia" takiej kampanii zależy wyłącznie od "apetytu" internautów.

12. Problem z kampaniami komunikacyjnymi w serwisach społecznościowych polega na tym, że umierają w chwili narodzin jeżeli nie napędza ich autentyczna wartość (idea, przekaz, koncepcja).

13. Nie ufaj nikomu kto przedstawia się jako "ekspert mediów społecznościowych" – uciekaj przed guru gdzie pieprz rośnie.

14. Nie ma ekspertów mediów społecznościowych (patrz pkt. 13). Każdy uczy się (albo nie) na własnych błędach.

15. Strojenie się w piórka guru i występowanie w roli eksperta jest ulubioną rozrywką w mediach społecznościowych. Ten wpis jest tego dobrym przykładem.

Powiedz jakie myśli Cię nachodzą, kiedy słyszysz hasło: media społecznościowe.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Relacje Pressence Agencje Twitter Szef Wywiad Gapa Komunikacja Public Praktycy Kaczyński Firma Klient Relations PRACOWNICY Tusk Dziennikarze Dziennikarz Reporter Problem Rzecznik Internet Media Prawda Reporterzy Polska Gazeta Informacja Google



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kilka słów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
4. Co mówi uścisk dłoni
5. Najlepsze na świecie ćwiczenie kreatywnego myślenia
6. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
7. Mapa kluczowych komunikatów
8. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
9. Czytanie z oczu
10. Dlaczego nie jestem dziennikarzem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl