Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-02-10
"SCC, czyli s?owa czyni? cuda"

SCC, czyli s?owa czyni? cuda

Ile razy poczu?e? si? ura?ony cudzymi s?owami?

By? mo?e w ostatniej chwili odst?pi?e? od kupna, poczu?e? si? zawiedziony, dotkni?ty i trudno Ci racjonalnie wyt?umaczy? dlaczego.

U?ywanie w?a?ciwych s?ów odgrywa kluczow? rol? w budowaniu relacji z dziennikarzami, klientami, wspó?pracownikami i partnerami w interesach.

Jakie s? nasze "ukochane" s?owa?

?atwy, prosty, sprawdzony, zaoszcz?dzi?, odkry?, gwarantowa?, bezpiecze?stwo, zdrowie, mi?o??, pieni?dze, potrzeba, wyniki, sukces.

Zgad?em?

Które zach?caj? Ciebie do dzia?ania?

Je?li jeste? osob? zorientowan? na sukces i wyniki, na pewno zwrócisz uwag? na "sukces" i "wyniki". Je?li potrzebujesz dowodów, ?e produkt spe?ni Twoje oczekiwania, to "wyniki" lub "zaoszcz?dzi?" zrobi? na Tobie mniejsze wra?enie ni? "gwarantowa?" i "sprawdzony".

Kluczem jest ustalenie co jest wa?ne dla osoby, z któr? rozmawiasz i skupi? si? w?a?nie na tym (nie na tym - co Twoim zdaniem - powinna wiedzie?!).

Unikanie konfliktu

Inn? skuteczn? umiej?tno?ci? komunikacyjn? jest takie przekazywanie swoich opinii, aby nie doprowadzi? do konfliktu lub nie upokorzy? adwersarza.

Jak cz?sto jeste? ?wiadkiem rozmów, w których s?yszysz, "Zgadzam si?, ale..." Jaki komunikat zapami?tujesz kiedy pojawia si? "ale"? Mylisz si?! Zwykle wtedy czujesz frustracj?, prawda?

Jedno z najmocniejszych s?ów w j?zyku polskim sk?ada si? tylko z jednej litery i ma ogromn? si?? ??czenia ró?nych punktów widzenia. To magiczne s?owo to spójnik "I".

Pomy?l przez chwil?. Jak poczujesz si? kiedy w odpowiedzi na Twoj? opini? us?yszysz?

"Zgadzam si? z tym co mówisz i..." lub

"Rozumiem co mówisz i..." lub

"To s?uszna uwaga i..."

Porównaj z "ale":

"Zgadzam si? z tym co mówisz, ale..." lub

"Rozumiem co mówisz, ale..." lub

"To s?uszna uwaga, ale..."

Zamiast negowa? komentarze innych osób (tak dzia?a s?owo "ale"), lepiej u?ywa? spójnika "i", który bezkonfliktowo ??czy Twoje opinie z cudzymi.

Na naszych szkoleniach medialnych spójnik "i" wywo?uje zdumiewaj?ce efekty. Uczestnicy przyznaj?, "Zaczynam kontrolowa? to, co mówi?" i "Musz? uwa?nie s?ucha? drugiej osoby zanim co? powiem". Czy? nie o to w?a?nie chodzi w skutecznej komunikacji?

Konkluzja

Wi?ksza wra?liwo?? i ?wiadomo?? wagi naszych s?ów pomaga tworzy? lepsze relacje z drug? osob? poprzez poznanie jej punktu widzenia i stworzenie atmosfery wzajemnego zrozumienia. A to prowadzi do bardziej efektywnych kontaktów z mediami i partnerami biznesowymi.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Firma Prawda Tusk Reporterzy Internet Gazeta Kaczy?ski Komunikacja Media Relations Dziennikarze Pressence Polska Praktycy PRACOWNICY Reporter Gapa Klient Wywiad Informacja Relacje Problem Szef Rzecznik Dziennikarz Public Google Klienci Twitter Agencje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
3. Co mówi u?cisk d?oni
4. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
5. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
6. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
7. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
8. Co ??czy PR z lataniem samolotem
9. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
10. Przysz?e lekcje z historii
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl