Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2010-06-04
"10 "sekretów", których praktycy PR nigdy nie zdradz? klientom"

10

Mój dentysta jest nie tylko znakomitym fachowcem, ale tak?e wyj?tkowo cierpliwym i wyrozumia?ym cz?owiekiem. Przedwczoraj pó? ?artem, pó? serio zapyta?em jakie zachowanie pacjentów najbardziej go denerwuje. I co? Nigdy nie zgadniesz. Wkurza go kiedy kto? w czasie borowania odczytuje lub pisze sms :-)

W drodze powrotnej, w korku ulicznym, u?o?y?em list? zachowa?, które irytuj? nas – praktyków PR – ale niech?tnie o nich mówimy.

Oto dziesi?? propozycji na pocz?tek:

1. Nie czekamy z wypiekami na twarzy na propozycj? napisania tekstu przemówienia prezesa lub artyku?u w bran?owym magazynie, je?eli podejrzewamy, ?e w ko?cowej wersji nie znajdzie si? ani jedno s?owo z naszego tekstu.

Dlaczego mamy trudzi? si? stworzeniem tego materia?u (termin zwykle "na wczoraj") je?li prezes ca?kowicie go zmieni? Mo?e to dodaje mu wigoru i poprawia ogólne samopoczucie.

2. Je?eli naprawd? zale?y Ci na stworzeniu warto?ciowego przemówienia lub artyku?u, porozmawiaj z nami o tym przez minimum kwadrans. Bezpo?redni kontakt to najwa?niejsza rzecz, która mo?e poprawi? jako?? komunikacji – szkoda, ?e tak niedoceniana.

3. Zrobimy wszystko, ?eby dzia? prawny nie wtr?ca? si? do naszej pracy. Zbyt cz?sto mamy wra?enie, ?e ?yciowym celem prawników jest ca?kowity parali? komunikacji. Je?eli w ko?cowej wersji artyku?u lub informacji nie zostanie nic z orygina?u, znajdziemy pretekst, ?eby usun?? nasze nazwiska z tego materia?u.

4. Czasem po zmianie naszej propozycji po cichu wracamy do pierwotnej koncepcji. Nie akceptujemy zmian kiedy wiemy, ?e to MY mamy racj? i mo?emy to udowodni?.

5. Codziennie dzielnie znosimy zadzieranie nosa przez in?ynierów, ksi?gowych, prawników. Te? mamy uniwersyteckie dyplomy – niektórzy sko?czyli studia podyplomowe, w tym PR. Komunikacja to wyspecjalizowana kategoria – nie ka?dy mo?e si? tym zajmowa?.

6. Kiedy zatrudniasz zewn?trzn? agencj? PR, zazwyczaj wyrzucasz pieni?dze w b?oto. Sami potrafimy zarz?dza? public relations wewn?trz firmy lepiej i bardziej efektywnie. Mamy te? wi?cej do?wiadczenia od pocz?tkuj?cych adeptów PR, którym wynaj?ta agencja prawdopodobnie zleci obs?ug? naszej organizacji.

7. Je?eli potrzebujesz zewn?trznego konsultanta ze specjalistyczn? wiedz? i umiej?tno?ciami, lepiej na tym wyjdziesz zatrudniaj?c eksperta, z którym mamy dobre kontakty.

8. ?miejemy si? g?o?no czytaj?c wizj? i misj? firmy. Nie dlatego, ?e to niewa?ne dokumenty. Bawi nas ich abstrakcyjny, napuszony i niezrozumia?y j?zyk.

9. Mierzi nas kiedy mówi si? o nas "spin doktorzy" lub "manipulatorzy". W naszej bran?y tak si? nie prawi komplementów. Poza tym, nie tym si? zajmujemy.

10. Chcieliby?my, ?eby szefowie zacz?li zachowywa? si? bardziej naturalnie – pod warunkiem oczywi?cie, ?e nie s? arogantami, bufonami, fanfaronami, itp. I co? nam podpowiada, ?e w gruncie rzeczy nie jest tak ?le.

Teraz kolej na Ciebie. Co proponujesz jako nast?pny punkt? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Igor 2010-06-04
Jak na rzemie?lnika s?owa bardzo s?abo Pan formu?uje my?li.
Bogus?aw Feliszek 2010-06-05
Dzi?kuj? za uwag?. A tak mniej ogólnie i bardziej konkretnie?
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Praktycy Gazeta Dziennikarze Twitter Relations Prawda Dziennikarz Reporter Komunikacja Klient Problem Pressence Media Public Klienci Agencje Firma Relacje Polska Internet Gapa Reporterzy Google Kaczy?ski PRACOWNICY Szef Rzecznik Tusk Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
2. Rzut karny, czyli jak odró?ni? prawdziwy skandal od sztucznego
3. 7 ?wicze? przed wyst?pieniem publicznym
4. Reporter chce do domu
5. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
6. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
7. Dlaczego kreatywny PR jest najlepsz? strategi?
8. S?awomir Nowak – Media Gapa 2013
9. 21 mi?ych s?ówek
10. Zwolnij, czyli 15 odpowiedzi na pytania, które lepiej przeczyta? przed kolejnym kryzysem
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl